خبرهای داغ:
این شبکه اجتماعی پرطرفدار که بر پایه به اشتراک گذاشتن عکس و فیلم بنا شده است، با ایجاد جذابیت بیشتر برای کاربران، تاثیرات زیادی نیز بر آن‌ها می‌گذارد.
کد خبر: ۹۰۷۱۹۲۱
|
۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
حقایقی درباره اینستاگرام /اینستاگرام چه چیزهایی از کاربران خود می داند؟ 
 

به گـــزارش سرویس خبری بسیج علمی  استان سمنان؛امروزه آمار استفاده از گوشی های هوشمند و به تبع آن استفاده و حضور در شبکه های اجتماعی هر لحظه روبه افزایش چشمگیر است.این در حالی است که بسیاری از افراد از خطرات و تهدیدات امنیتی و روانی این شبکه ها و نرم افزارها اطلاع دقیقی ندارند.پس انتظار می رود تا خطر بیشتری این افراد را تهدید نماید.تا پایان این گزارش همراه ما باشید...

واما ایسنتاگرام...

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی محبوب در زمینه به اشتراک گذاری عکس است، که توسط کمپانی فیسبوک در سال ۲۰۱۲ به مبلغ ۱میلیارد دلار خریداری شد.

تولد اینستاگرام در سان فرانسیسکو اتفاق افتاد. کوین سیستروم و مایک کرایگر به عنوان دو برنامه نویس مشغول کار روی پروژه ای به نام Burbn بودند که مربوط به عکاسی با موبایل بود. مایک کرایگر آینده ی Burbn را چیزی شبیه به برنامه فوراسکوئر(foursquare) تصور می کرد.
 
برنامه ای که برای معرفی مکان های دیدنی، رستوران ها و... توسط صاحبان این مکان ها و کابران ساخته شده است. البته او معتقد بود که Burbn باید قابلیت های بیشتری نسبت به نرم افزارهای مشابهش داشته باشد. با توجه به همین ایده کرایگر و سیستروم قدرت Burbn را برای اشتراک تصاویر و معرفی مکان های دیدنی توسط کاربران افزایش دادند. زمانی که نسخه ی اولیه ی آن آماده شد تصمیم گرفتند از اسم بهتری برای پروژه استفاده کنند. در نهایت آن ها به واژه اینستاگرام رسیده اند. واژه ای که از دو عبارتInstant Camera و Telegramساخته شده و به معنی پیام رسانی فوری از طریق عکس و دوربین است.

تولد یک فناوری جذاب|تاریخچه

نسخه اولیه ی اینستاگرام برای نخستین بار در سال 2010 راه اندازی شد و در فروشگاه اپل فعالیتش را آغاز کرد. در معرفی اینستاگرام در فروشگاه اپلیکیشن اپل چنین نوشته شده بود:"برای سرعت بخشیدن، ساده و زیبا شدن عکسهای موبایلی." پس از گذشت مدت کوتاهی از عرضه نسخه اولیه ی اینستاگرام این نرم افزار جای خودش در گوشی های هوشمند پیدا کرد و بسیار محبوب شد. رشد سرسام آور کاربران اینستاگرام به گونه ای بود که در عرض دو سال حدود 100میلیون عضو پیدا کرد و این رقم در سال 2014به 300میلیون نفر رسید. از سال 2014روند رشد اینستاگرام صعودی تر شد و در حال حاضر بر طبق بعضی از آمارها این شبکه ی اجتماعی نزدیک به 1 میلیارد کاربر دارد.
 
ششم اکتبر 2010 که اینستاگرام متولد شد هیچ کس فکرش را نمی کرد که این نرم افزار ساده که از قضا محدودیت های قابل توجهی دارد در سال های آینده به یکی از مهم ترین رسانه های غیر رسمی جهان تبدیل شود و گروهی از قدرتمندترین افراد جهان کاربران آن را تشکیل دهند. همین مسئله باعث شد این شبکه ی اجتماعی ارزشی نجومی پیدا کند و در معامله ای یک میلیارد دلاری به فروش برسد. خریدار این نرم افزار بزرگترین رقیبش بود، فیس بوک! وقتی این معامله اتفاق افتاد برخی از کارشناسان رسانه پیش بینی کردند که اینستاگرام در عرض چند سال می تواند طبیعت عکاسی را در سرتاسر جهان متحول سازد. پیش بینی ای که گویا خیلی هم دور از حقیقت نبوده است.

ایسنتاگرام؛لذت خطرناک

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی بسیار مضر است. این تحقیقات که به تازگی بر روی حدود ۱۵۰۰ کاربر جوان و نوجوان اینستاگرام انجام گرفت، ثابت کرد اینستاگرام تاثیرات مضری بر سلامت روانی این افراد دارد.

این شبکه اجتماعی پرطرفدار که بر پایه به اشتراک گذاشتن عکس و فیلم بنا شده است، با ایجاد جذابیت بیشتر برای کاربران، تاثیرات زیادی نیز بر آن‌ها می‌گذارد. برای مثال دیدن مداوم عکس و فیلم از مدل‌ها، بازیگران، افراد سرشناس و حتی افراد معمولی که عکس و فیلم‌هایشان را در ایده آل ترین حالت ممکن و تنها برای نمایش دادن به اشتراک می‌گذارند، باعث شده است تا بیشتر کاربران اینستاگرام از زندگی، بدن و شرایط ظاهری خود ناراضی باشند.

نکته مهمی‌که کاربران اینستاگرام از آن غافلند، این است که بخش عمده عکس و فیلم‌هایی که در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود تنها یک «نمایش اغراق آمیز» است! مسلما هیچ کس از بخش‌های غم انگیز و ناخوشایند زندگی خود عکس و فیلم نمی‌گیرد! همه سعی دارند بهترین‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. اما این به این معنی نیست که تمام زندگی آن‌ها نیز مانند عکس و فیلم‌هایشان پر زرق و برق، زیبا و بی نقص است.

قطعا آن‌ها نیز در زندگی مشکلات خاص خود را دارند. اما متاسفانه بسیاری از دنبال کنندگان این افراد در اینستاگرام این موضوع را نادیده گرفته، زندگی و شرایط خود را با آن‌ها مقایسه می‌کنند. در حقیقت، آن‌ها «تمام» زندگی خود را با «بهترین» قسمت‌های زندگی دیگران مقایسه می‌کنند. این روند به تدریج باعث از دست دادن اعتماد به نفس، افسردگی و یا حتی خودکشی می‌شود!

اینستاگرام همچنین بر روی شخصیت، رفتارهای اجتماعی و حتی خواب کاربران خود اثرات مضری می‌گذارد. متاسفانه این شبکه اجتماعی مانند بسیاری از شبکه‌های اجتماعی دیگر اعتیاد آور نیز هست! کاربران اینستاگرام همیشه نگران این هستند که از اخبار جدید بی خبر بمانند. به همین دلیل، در طی روز بارها به اینستاگرام سر زده و ساعت‌ها در آن به جستجوی تازه‌ها می‌پردازند.

تاثیرات روانی مخرب

محققان در این زمینه می‌گویند: « از آن جایی که بیشترین کاربران اینستاگرام را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند، محافظت از سلامت روانی این افراد بسیار ضروری است».  اینستاگرام، خود قوانینی تنظیم کرده است که تا حدی به حفظ سلامت کاربرانش کمک می‌کند. برای مثال عکس و فیلم‌هایی با محتوای غیر اخلاقی و نامناسب را معمولا نمی‌توان در آن به اشتراک گذاشت.

به علاوه این که کاربران نیز می‌توانند با مشاهده موارد این چنینی، عکس، فیلم و یا حتی صفحه مورد نظر را به اینستاگرام گزارش کنند. با این حال نمی‌توان اینستاگرام را در این زمینه صد در صد موفق دانست؛ چرا که روند حذف موضوعات غیراخلاقی و نامناسب چندان سریع نیست و این باعث می‌شود موضوعات این چنینی تا قبل از اقدام اینستاگرام، بارها و بارها مشاهده و به اشتراک گذاشته شوند.

همانطور که اشاره شد، مدت زیادی از اعلام این خبر از سوی Royal Society for Public Health و Young Health Movement که در آن، اینستاگرام به عنوان بدترین و مضرترین شبکه اجتماعی پرکاربرد در دنیا لقب گرفته است، نمی گذرد. طبق این تحقیقات، شبکه اجتماعی اینستاگرام در صدر مضرترین شبکه های اجتماعی پرطرفدار قرار گرفت. این در حالی است که یوتیوب و توئیتر که در کشور ما با فیلترینگ مواجه هستند، به عنوان مثبت ترین شبکه های اجتماعی معرفی شده اند! همانطور که می دانید در ابتدای ورود اینستاگرام به کشور، زمزمه هایی از فلترینگ این شبکه اجتماعی شنیده می شد، اما اینستاگرام از فیلترینگ در امان ماند و همچنان پس از سال ها به کار خود ادامه می دهد.

طبق آخرین بررسی هایی که روی نوجوانان و جوانان صورت گرفته است شبکه های اجتماعی یوتیوب و توئیتر، به عنوان مثبت ترین شبکه های اجتماعی در بین پنج شبکه اجتماعی پرطرفدار در کل دنیا، شناخته شده اند و اینستاگرام به عنوان مضرترین آن ها شناخته شده است. اما شاید با خود بیاندیشید که چرا اینستاگرام باید در رده بدترین شبکه های اجتماعی قرار گیرد؟ برای پاسخ به این سوال باید به معرفی خطرات اینستاگرام برای نوجوانان و جوانان بپردازیم که در ادامه تعدادی از مهمترین این خطرات آورده شده اند.

کاهش اعتماد به نفس

اولین خطری که متوجه کاربران اینستاگرام، بخصوص نوجوانان و جوانان می باشد، عدم رضایت از زیبایی و اندام خود می باشد. بسیاری از کاربران اینستاگرام، هر روزه اقدام به انتشار تصاویری از خود می نمایند تا نشان دهند که از زیبایی اندام و چهره برخوردارند. این مساله به خصوص در دختران جوان نمود پیدا می کند که بیشتر از دیگران به دنبال مسائل زیبایی هستند.

از آنجا که کاربران اینستاگرام فقط جنبه های زیبایی خود را به نمایش می گذارند، این مساله ممکن است برای بسیاری دیگر از نوجوانان که از زیبایی خاصی برخوردار نیستند، باعث ایجاد حس حسادت و عدم رضایت از خود گردد. این مورد از خطرات اینستاگرام ، به حدی مشکل آفرین است که حتی بسیاری از نوجوانان را به سمت افسردگی سوق می دهد و این مساله که آن ها از به زیبایی دیگر کاربران این شبکه اجتماعی نیستند ممکن است آن ها را آزار دهد.

انتشار تصاویر نامعقول

علاوه بر این موضوع، بسیاری از نوجوانان و جوانانی که عضو این شبکه اجتماعی می باشند، همه روزه اقدام به انتشار تصاویری از خود می نمایند که خارج از عرف اجتماعی بوده و گاها موجب شرمساری خانواده ها نیز می گردد. انگیزه این افراد از آپلود چنین تصاویری در فضای مجازی، تنها جذب بیشتر مخاطبین و افزایش تعداد فالوور هایشان می باشد. البته که داستان به همین جا ختم نشده و برخی از افراد سودجو با استفاده از همین عکس ها، اقدام به سوء استفاده می نمایند. این افراد با استفاده از تصاویر خصوصی اشخاص که در صفحات شخصی آن ها وجود دارد، گاها اقدام به ایجاد صفحات جعلی و فیک نموده و تصاویر خصوصی افراد را برای جذب فالوور به صورت همگانی منتشر می نمایند.

نارضایتی از امکانات و نوع زندگی

احتمالا تاکنون عباراتی مانند سلبریتی و یا لاکچری بودن را شنیده اید. این ها عباراتی است که امروزه در شبکه های اجتماعی بیش از هر چیز دیگری کاربرد دارد. لاکچری ها و یا سلبریتی ها، افرادی هستند که از لحاظ مالی مشکلاتی نداشته و دائما برای نشان دادن امکانات رفاهی خود، تصاویر و ویدیوهایی را از نوع زندگی و یا اموال و دارایی خود در اینستاگرام انتشار می دهند. این موضوع سبب می شود که افرادی که آن ها را دنبال می کنند، خصوصا نوجوانان و جوانان به طرز زندگی آنان حسادت کرده و دائما از امکانات رفاهی و نوع زندگی خود احساس نارضایتی داشته باشند.

نوجوانان معمولا در مواجهه با چنین مسائلی نمی توانند به سادگی کنار بیایند و این موضوع سبب بگو مگو ها و جر و بحث های فراوانی در محیط خانواده می گردد. باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که معمولا افراد از خوشی ها و لحظه های شاد خود در اینستاگرام، تصویر قرار می دهند و همین موضوع سبب می شود که ما از مسائل و درگیری شخصی آنان اطلاعی نداشته و زندگی آن ها را در رفاه کامل ببینیم. از خطرات اینستاگرام همین است که افراد نسبت به زندگی دیگران حسادت کرده و دائما خود را به جای آن ها تصور نمایند.

صفحات غیر اخلاقی

صفحات غیر اخلاقی و باز بودن این صفحات برای همگان، از دیگر خطرات اینستاگرام است که متوجه بسیاری از نوجوانان و جوانان است. ذهن نوجوانان به دلیل وارد شدن به سنین بلوغ معمولا در این روابط بسیار کنجکاو بوده و همین موضوع سبب می شود که دائما در این شبکه ها، به دنبال صفحات و پیج هایی باشند که اقدام به انتشار تصاویر و ویدیوهای غیر اخلاقی و مبتذل می نمایند. از آنجا که نظارت قابل توجهی بر انتشار محتوای غیر اخلاقی و مبتذل در اینستاگرام وجود ندارد، این صفحات به راحتی قابل دسترس بوده و با یک سرچ و جستجوی ساده در محیط اینستاگرام می توان به بسیاری از این صفحات دسترسی داشت که می تواند ضربه های زیادی به نوجوانان و کودکان ما وارد آورد.

کم شدن زمان استراحت

از دیگر خطرات اینستاگرام که نه تنها در نوجوانان و جوانان، بلکه در همه آحاد جامعه وجود دارد، کم شدن میزان استراحت و تایم خواب افراد می باشد. اینستاگرام از آنجا که یک شبکه اجتماعی با بهره گیری از هوش مصنوعی می باشد، با استفاده از الگوریتم های متنوع خود، دقیقا محتوایی را به شما نمایش می دهد که شما به آن علاقه مند هستید و ممکن است ساعت ها وقت خود را در آن صرف کنید بدون اینکه حتی متوجه گذر زمان شوید.

همین موضوع سبب می شود که یکی دیگر از خطرات اینستاگرام ، کاهش شدید میزان استراحت و خواب باشد که در نوجوانان می تواند بسیار خطرناک ظاهر شده و حتی روی عملکرد تحصیلی آنان نیز تاثیر گذار باشد.

ایجاد روابط خطرناک و خارج از عرف

یکی دیگر از خطرات اینستاگرام که متوجه همه کاربران آن می باشد، ایجاد روابط خطرناکی است که ممکن است به آزار و اذیت های اینترنتی منتهی شود. در محیط اینستاگرام به سادگی می توان به پروفایل افراد دسترسی پیدا کرده و سپس برای آن ها پیام های با مضامین مختلف ارسال نمود. خیلی از افراد سودجو از این موقعیت استفاده کرده و اقدام به برقراری روابط خارج از عرف با دیگران که اکثرا دختران، جامعه هدفشان را تشکیل می دهد، می کنند. در برخی موارد نیز این افراد اقدام به مزاحمت های مختلف در محیط اینترنت نموده و تا جایی پیش می روند که افراد، مجبور به پاک کردن اکانت اینستاگرام خود می شوند.

این ها تنها بخشی از خطرات اینستاگرام می باشد که متوجه همه افراد جامعه می باشد. باید گفت که والدین و سرپرست کودکان و نوجوانان ، وظیفه دارند تا فرزندان خود را از این خطرات آگاه کرده و اقدامات لازم را برای حفظ امنیت آنان در فضای مجازی انجام دهند. فضای مجازی مکانی است که کمترین نظارت ممکنه روی آن وجود داشته و نوجوانان و کودکان به راحتی می توانند در آن به هر نوع محتوایی که نیاز دارند، دسترسی پیدا نمایند. همین موضوع سبب می شود که این فضا گاها بسیار خطرناک باشد و موجب ایجاد مشکلاتی در این زمینه گردد. با توجه به همین مورد، کارشناسان ما سعی کرده اند در ویژگی های مختلف برنامه SFP این جزئیات را گنجانده و نظارت کاملی را روی شبکه های اجتماعی مختلف، از جمله اینستاگرام، برای والدین به ارمغان آورند. با استفاده از این برنامه که به صورت کاملا مخفی عمل می کند، شما می توانید نظارت کامل و دقیقی روی رفتارهای فرزندان خود در شبکه های اجتماعی داشته باشید و خیال خود را از بابت این موضوع تا حدودی راحت نمایید.

چند آمار مهم از اینستاگرام
شرکت پایشگر یکی از چند سامانه ای است که روی تحلیل داده های شبکه های اجتماعی مختلف فعالیت دارد. بر اساس بررسی کاربران برتر اینستاگرام در دپارتمان تحلیل داده ی این شرکت بخش قابل توجهی از کاربران برتر اینستاگرام را سلبریتی ها و صفحات سرگرمی تشکیل می دهند. توزیع کاربران برتر اینستاگرام در ایران به شکل زیر است:
 
بر طبق این آمارها 35 درصد از کل این صفحات از ابزار تبلیغات استفاده می کنند و در کنار محتوای اصلی خود تبلیغات فراوانی را منتشر می کنند. صفحات سرگرمی مانند صفحاتی که شامل تصاویر مد و زیبایی فعالیت بسیار زیادی در حوزه ی تبلیغات دارند. نزدیک به 47 درصد محتوای صفحات سرگرمی و76 درصد صفحات مد و زیبایی را مطالب تبلیغاتی تشکیل می دهند. علاوه بر این، آمارها نشان می دهند سهم دنبال کنندگان صفحات مشاهیر به مراتب بیشتر از تعداد صفحات آنها در بین پیج های مطرح اینستاگرام است.

به همان نسبت سهم فالوئرهای صفحات سرگرمی نسبت به تعدادشان در صفحات برتر این نرم افزار کمتر است. دسته مدل­ها هم که رتبه ششم تعداد صفحات برتر در اینستاگرام را دارند در جدول دنبال کننده ها ارتقاء یافته اند و دارای رتبه چهارم هستند. این موضوع نشان می دهد که مخاطب سلبریتی­ها به مراتب بیشتر از صفحات سرگرمی و تبلیغاتی است. مدل­ها نیز نسبت به سهم تعداد صفحاتشان تأثیرگذاری بیشتری دارند.

فناوری های عجیب اینستاگرام (برای دریافت اطلاعات از کاربران)

۱)کنترل حرکت انگشتان دست

هنگامی که کاربران با انگشتان خود صفحه ی نمایش گوشی خودرا لمس می کنند اینستاگرام آن را کنترل می کند. وحتی می داند موبایل را با کدام دست خود گرفته اید.این برای این است که بفهمد آیا شما ربات هستید و یا کاربر واقعی .

۲)اینستاگرام شمارا می بیند

زمانی که پستی را لایک می کنید و یا کامنت می گذارید و یا حتی ویدئویی را مشاهده می کنید ایسنتاگرام این اتفاقات را کنترل و ثبت می کند.وقتی ۳۰۰تا پست توسط کاربر لایک شود ایسنتاگرام سلایق او را براحتی می فهمد پس در فضایی پست هایی را که برای شما جذابیت دارد برای دنبال کردن به شما نشان خواهد داد.

۳)ذخیره اطلاعات کاربران حتی بعد از حذف اکانت

اگر اکانت و یا همان حساب کاربری خودرا حذف کنید اطلاعات شما توسط اینستاگرام ذخیره و ثبت می شود.هنگامی که به مرورگر و موتورهای جست و جو مراجعه می کنید تمامی اطلاعات وارد شده توسط شما در تاریخچه آن ها ثبت می شود این اطلاعات به همراه ip سیستم شما به محل ذخیره آن ها ارسال می شود.پس با این فناوری کاملا از آنچه توسط کاربر جست و جو می شود و نیز اطلاعات ورود و خروج وی مطلع خواهند شد.

۴)ایسنتاگرام زمان خواب کابران خود را می داند

ایسنتاگرام می داند چه زمان به خواب و یا چه زمان بیدار می شوید.زمانی که چند ساعتی کاربران در فضای ایسنتاگرام نباشند و این رفتار هرروز تکرار شود این زمان توسط نمودارها مشخص می شود.پس تشخیص زمان خواب افراد به این روش انجام می شود.

از انجام چه کارهایی در اینستاگرام باید بپرهیزیم

از نام های کاربری ناشیانه استفاده نکنید.

متاسفانه عملکرد جستجو در سایت اینستاگرام بخوبی سایتهای دیگر انجام نمی شود. اگر شما نام کاربری خود (یا حتی نام اصلی خودتان) بگونه ای انتخاب شود که پیدا کردن آن سخت باشد، مردم موفق به پیدا و دنبال کردن شما نمی شوند. در عوض می توانید برای نام کاربری در این شبکه از چیزی استفاده کنید که پیدا کردن و تشخیص آن برای هر کسی آسان باشد، خواه این نام واقعی شما باشد یا نامی باشد که برای کسب و کار خود انتخاب کرده اید.
پروفایل خود را بحالت شخصی یا خصوصی در نیاورید.

جز در موقعی که از اینستاگرام تنها برای دلایل شخصی استفاده می کنید و قصد شبکه سازی با آن را ندارید، پروفایل خود را در حالت شخصی تنظیم نکنید. در عوض در تنظیمات آن حالت عمومی را انتخاب کنید تا دنبال کنندگان شما موفق به دیدن ارسال های شما در این شبکه شوند و بتوانند دقیقا از ماهیت و چیستی کار شما مطلع شوند. با این روش اگر افراد بصورت مستقیم قادر به دیدن محتوای ارسال شده از طرف شما باشند و نیازی به تائید شدن از طرف شما نداشته باشند، زودتر به یکی از طرفداران شما تبدیل شده و در لیست دنبال کنندگان شما قرار می گیرند.
همانند یک تازه وارد برخورد نکنید.

اینستاگرام تماما محیطی برای تعامل و اشتراک گذاری مطالب مختلف است. جز در شرایطی که شما در این محیط تازه وارد باشید، نباید در سایه قرار گرفته و فعالیتی نداشته باشید. در عوض بصورت پیوسته محتوایی را در این شبکه ارسال کنید، محتوای دیگران را بپسندید و در زیر کامنت های آنها پیوسته نظرات خود را درج کنید. با محتوای دیگران تعامل داشته باشید تا از این طریق بتوانید روابط بهتری را با دیگر کاربران در این محیط برقرار کنید.
بدون در نظر گرفتن عنوان اقدام به ارسال محتوا نکنید.

اینکه تصویر ارسالی از طرف شما تا چه میزانی جذاب و زیبا باشد، هیچ اهمیتی ندارد، اگر که آن را بدون در نظر گرفته توضیح یا عنوان بر روی این شبکه ارسال کنید. ارسال محتوا همراه با عنوان به میزان بالاتری از تعامل مخاطبین دست پیدا می کند و به شما اجازه می دهند تا با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید. به مردم بگوئید که تصویر ارسالی شما چیست، جمله ای را در آن رابطه نقل قول کنید، سوالی را از مخاطبان خود بپرسید. هر چه که هست باید موضوعی مرتبط با محتوای خود پیدا کنید و همزمان به درج آن بپردازید.

اجتناب از استفاده بیش از حد هشتگ

هشتگ ها در محیط اینستاگرام از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند و باید برای افزودن به تعداد بازدید های هر پست از آنها در ارسال محتوا استفاده کنیم. با این وجود استفاده بیش از ۷-۱۰ هشتگ در یک پست بسیار زیاد است. سعی کنید در توضیح یا عنوان خود برای یک ارسال از ۵ تا ۷ هشتگ مرتبط استفاده کنید. از هشتگ های معروف مانند #love – عشق و . . . استفاده نکنید، خصوصا اگر این موارد ارتباط مستقیم با محتوای شما ندارند. استفاده از هشتگ ها معروف و نامرتبط به منظور دیده شدن ارسال شما در جستجوهای مطرح و شناخته شده هیچ کمکی به شما جهت بالا بردن میزان دنبال کنندگان شما ندارد و از این طریق دنبال کنندگان محتمل خود را نیز از دست می دهید.

محتوای دیگر کاربران اینستاگرام را به سرقت نبرید.

تنها به این دلیل که شما از تصویر استفاده شده توسط یکی از کاربران اینستاگرام خوشتان آمده، دلیل نمی شود که می توانید آن را به عنوان عکسی متعلق به خودتان در محیط اینستاگرام ارسال کنید. اگر می خواهید از محتوای تولید شده توسط دیگر کاربران در استراتژی خود استفاده کنید، از آنان بخواهید تا شما را بر روی پست خود تگ کنند یا بر روی ارسال های آنها از هشتگ استفاده کنید. زمانی که اقدام به ارسال مجدد مطلبی از دیگران می کنید، همیشه، همیشه و همیشه از آنها به عنوان مالک معنوی تصویر یاد کنید. اپلیکیشن هایی در این زمینه وجود دارد که به شما اجازه میدهد تا محتوای دیگران را در حساب خود مجددا ارسال کنید، در حالیکه از آنها به عنوان مالک معنوی نام برده می شود.
از تصاویر موجود در بخش جستجوی تصاویر گوگل استفاده نکنید.

اینستاگرام محیطی است برای اشتراک گذاری محتوای تهیه شده توسط خودتان و نه اشتراک گذاری محتوای کلی و عمومی که در نتایج جستجوی گوگل بدست می آید. اگر شما می خواهید یک نقل قول انگیزشی به اشتراک بگذارید، آن را در بالای یکی از تصاویر خودتان به اشتراک بگذارید. این محیط فیسبوک یا گوگل+ نیست، در آن از محتوای خودتان استفاده کنید و خلاقانه عمل کنید.
در استفاده از تصاویری که خودتان با دوربین از خود می گیرید و تحت عنوان سِلفی شناخته می شود افراط نکنید.
محتوای تهیه شده خود را بصورت یکباره و پشت سر هم ارسال نکنید.

اگر تعداد زیادی تصویر برای ارسال بر روی شبکه اینستاگرام در اختیار دارید، همه آنها را پشت سر هم ارسال نکنید. برعکس بین هر یک ارسال خود یک یا حداقل نیم ساعت فاصله قرار دهید. این موضوع نه تنها باعث می شود جریان آگاه سازی مخاطبان شما پر نشود، بلکه موجب می شود تا ارسال های شما نیز توسط تعداد افراد بیشتری دیده شود، البته اگر تکراری نباشند و هریک به موضوعی جداگانه بپردازند. در ارتباط با عدم تکراری بودن ارسال های شما باید توجه کنید که اقدام به ارسال بیش از ۵ تصویر در ارتباط با یک موضوع نکنید. در رابطه با هر موضوع یک یا دو مورد از بهترین تصاویر خود را انتخاب کرده و آنها را ارسال کنید.
از ارسال تمامی پست های خود بصورت خودکار در شبکه های توئیتر و فیسبوک خودداری کنید.

باید توجه داشته باشید که دلیلی وجود ندارد تا شما تمامی محتوای خود را در سایتها یا شبکه های دیگر خود به اشتراک بگذارید. اگر همیشه اقدام به اشتراک گذاری آنها در سایتهای دیگر خود بکنید، دیگر چه لزومی دارد که دیگران شما را در اینستاگرام دنبال کنند؟ به جای این کار من پیشنهاد می شود یکی از عکسهای خود را در شبکه های دیگر به اشتراک بگذارید و سپس از طرفداران خود بخواهید تا برای دیدن بقیه محتوای اینچنینی شما، شما را در اینستاگرام نیز دنبال کنند.
اقدام به دنبال کردن هرکسی که شما را دنبال می کند، نکنید.

تنها به این دلیل که کسی شما را در محیط اینستاگرام دنبال می کند، شما نباید در پاسخ به وی اقدام به دنبال کردن وی کنید. البته اگر احساس می کنید مطالب و محتوای تولید شده توسط آنها برایتان جالب است یا در هماهنگی با محتوای تولیدی شماست، آنها را دنبال کنید! مقابله به مثل خیلی عالی است. اما احساس نکنید که شما مجبور هستید همه دنبال کنندگان خود را دنبال کنید. اگر بخش آگاه سازی ما از ارسال محتوا توسط دیگران مملوء از تصاویری شود که شما علاقه ای به دیدن آنها ندارید، مطمئنا علاقه خود را نسبت به این شبکه از دست داده و دیگر از آن استفاده نمی کنید.
با قصد ترک کردن کسی اقدام به دنبال کردن وی نکنید تا فقط از این طریق تعداد دنبال کنندگان خود را بالا برده باشید.
اگر تنها کسی را دنبال می کنید تا بعد از دنبال شدن از طرف او، از دنبال کردن وی امتناع کنید و از این طریق تعداد دنبال کنندگان خود را افزایش دهید، باید بگویم که این کار نشان از بی ادبی فوق العاده شما دارد. این هدفی نیست که اینستاگرام آن را دنبال می کند. افرادی را دنبال کنید که واقعا به آنها و محتوای آنها علاقمندید و بدین شکل اقدام به برقراری یک رابطه بکنید. تعداد دنبال کنندگان شما بصورت طبیعی و به همین شکل افزایش پیدا می کند.
اقدام به خرید دنبال کنندگان نکنید.

تعجب می کنم که هنوز باید اقدام به تذکر این مورد بکنم، اما هرگز اقدام به خریدن دنبال کنندگان در محیط اینستاگرام نکنید. آنها به هیچ وجه برای شما مفید نخواهند بود. در حقیقت، آنها شانس شما برای تبدیل شدن به یک صفحه فعال و مشهور را از بین می برند، چرا که هرگز اقدام به پسندیدن تصاویر و ارسال های شما یا درج نظر در زیر آنها نمی کنند. بجای آن، این زمان را صرف جذب دنبال کنندگان واقعی در محیط اینستاگرام بکنید.
حالا تمامی نکاتی را که من اعتقاد دارم برای موفق شدن در محیط اینستاگرام باید از انجام دادنشان خودداری کنید را در اختیار دارید، امیدوارم موفق باشید.

درپایان

در پایان باید این نکته را نیز اضافه کرد که با تمام مضراتی که ممکن است اینستاگرام برای کاربران جوان و نوجوان خود داشته باشد، تاثیرات مثبتی نیز برای آن‌ها به همراه دارد. برای مثال تقویت روحیه اجتماعی، توانایی بیان عواطف و بالا بردن سطح اطلاعات عمومی‌از جمله ویژگی‌های مثبت این شبکه اجتماعی می‌باشد. اما با وجود تمام قابلیت ها و فناوری های منحصر به فرد این شبکه ی اجتماعی آیا می شود از خطرات و تهدیدات احتمالی و حتی اثبات شده ی آن غافل شد؟آیا بهتر نیست با شناختی کامل به سراغ این فناوری رفت؟

ارسال نظرات