خبرهای داغ:
خط سرخ شهادت را از مکتب امام حسین علیه السلام و یارانشان آموختیم، در دفاع مقدس تمرین کردیم و امروز از این امتحان در جهان سربلند بیرون آمدیم و در حال تدریس به ملت های آزادی خواه در سراسر جهان هستیم.
کد خبر: ۹۰۷۱۹۰۳
|
۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، در آستانه 8آبان ماه سالروز شهادت دانش آموز شهید حسین فهمیده و هفته بسیج دانش آموزی هستیم. یاد و خاطره این نوجوان بسیجی و 435شهید دانش آموز و فرهنگی استان را گرامی میداریم.

گرچه اجلاسیه شهدای دانش آموز و فرهنگیان  کنگره ملی 2هزار شهید استان را پشت سر گذاشتیم اما زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا محدود به زمان و مکان خاصی نیست بلکه خط سرخ شهادت را از مکتب امام حسین علیه السلام و یارانشان آموختیم، در دفاع مقدس تمرین کردیم و امروز از این امتحان در جهان سربلند بیرون آمدیم و در حال تدریس به ملت های آزادی خواه در سراسر جهان هستیم.

بنا داریم با معرفی تعدادی از شهدای دانش آموز استان، مروری بر ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی آنها داشته باشیم.

 

شهید احمد ابراهیمی فرزند محمد

تاریخ تولد: 14/5/1349                                 محل تولد: طبس                                                                               تاریخ شهادت: 23/10/1365                          عملیات شهادت:  کربلای 5 در شلمچه

انقلابیگری:

برادران و دوستان از شما مي خواهم كه همواره در خط روحانيت و دنباله روی رهنمودهاي امام باشيد مبادا از خط اصيل اسلام منحرف شويد و كوچكترين فرصتي به اين منافقين ضد دين بدهيد و اينها بتوانند ضربتي به اين انقلاب عزيزمان بزنند و ازاين اختر درخشان اين روح خدا همواره حراست كنيد زيرا تنها اين است كه مي تواند بر تمام توطئه هاي منافقين ضد دين با سخنراني كوتاه تمام آنها را خنثي و برملا سازد.

هميشه بر طرفداري از حق بر خيزيد و مخالف باطل باشيد و بدانيد خدا ما را از پست ترين مراتب به قوت و قدرت مي رساند. قدرتي كه به ياري خدا آنرا در راه اطاعت و بندگي اش صرف كنيم. نه در راه عصيان و ظلم به خلق خدا . بدانيم كه هيچ گاه دري جز درگاه رحمت خداوند بر روي خلق باز نيست و از خداوند بخواهيم با رحمت خود با ما رفتار كند نه با عذابش

امربه معروف و نهی از منکر:

هميشه بر طرفداري از حق بر خيزيد و مخالف باطل باشيد و بدانيد خدا ما را از پست ترين مراتب به قوت و قدرت مي رساند. قدرتي كه به ياري خدا آنرا در راه اطاعت و بندگي اش صرف كنيم. نه در راه عصيان و ظلم به خلق خدا . بدانيم كه هيچ گاه دري جز درگاه رحمت خداوند بر روي خلق باز نيست و از خداوند بخواهيم با رحمت خود با ما رفتار كند نه با عذابش.

 

توکل به خداوند:

خدايا بارالها من به جز تو كار ديگر وهدفي ديگر ندارم من آمده ام تا اسلام و دين تو را دوباره زنده كنم من آمده ام تا از ميهنم دفاع كنم و از مرز مسلمين حراست نمايم من آمده ام تا آخرتم را آباد و تأمين كنم .

روحیه ایثار و از خود گذشتگی:

خدايا بارالها من به جزتو كار ديگر وهدفي ديگرندارم من آمده ام تا اسلام و دين تو را دوباره زنده كنم من آمده ام تا ازميهنم دفاع كنم و از مرز مسلمين حراست نمايم من آمده ام تا آخرتم را آباد و تأمين كنم . ايزدا اگر دراين امرلايق دانستي من مي خواهم با بدن قطعه قطعه يا له شده تو را ملاقات كنم و لقاء تو را بپيوندم.

اهمیت به جهاد در راه خدا و شهادت:

خدايا بارالها من به جزتوكارديگر وهدفي ديگرندارم من آمده ام تا اسلام و دين تو را دوباره زنده كنم من آمده ام تا از ميهنم دفاع كنم و از مرز مسلمين حراست نمايم من آمده ام تا آخرتم را آباد و تأمين كنم .

الهي دلي ده كه دركارتوجانبازيم              وجاني ده كه كارآن جهان سازيم

 

وسلام برشهيدان حق وحقيقت كه همچون شمع سوختندوراه محفل بشريت را روشن كردند.

دفاع از مظلوم:

هميشه بر طرفداري از حق بر خيزيد و مخالف باطل باشيد و بدانيد خدا ما را از پست ترين مراتب به قوت و قدرت مي رساند. قدرتي كه به ياري خدا آنرا در راه اطاعت و بندگي اش صرف كنيم. نه در راه عصيان و ظلم به خلق خدا . بدانيم كه هيچ گاه دري جز درگاه رحمت خداوند بر روي خلق باز نيست و از خداوند بخواهيم با رحمت خود با ما رفتار كند نه با عذابش

تلاش برای افزایش بصیرت و بینش سیاسی:

برادران و دوستان از شما مي خواهم كه همواره در خط روحانيت و دنباله رو رهنمودهاي امام باشيد مبادا ازخط اصيل اسلام منحرف شويدوكوچكترين فرصتي به اين منافقين ضددين بدهيدواينها بتوانندضربتي به اين انقلاب عزيزمان بزنندوازاين اختردرخشان اين روح خداهمواره حراست كنيدزيرا تنها اين است كه مي تواندبرتمام توطئه هاي منافقين ضد دين باسخنراني كوتاه تمام آنها راخنثي وبرملاسازد.

خلاصه زندگی:

شهيد احمد ابراهيمي در روز 14 مرداد سال 1349 در روستاي محمدآباد طبس ديده به جهان گشود. پدرش محمد و مادرش فاطمه نام داشت. دوره ابتدایی را درزادگاهش گذراند . خانواده احمد مستضعف ، محروم و زحمتكش بودند ، در چنین شرایطی احمد طعم تلخ محروميت را مي چشيد ولي دلي سرشار از اميد و سينه اي فراخ داشت به گونه ای كه مشکلات ، او را نا اميد نكرد ، بلكه شوق و علاقه اش به انقلاب و جبهه و جنگ ، جسم و روحش را بيشتر ازپیش ، آماده ساخت . و دلش را براي تابش انوار حق صيقل داد . احمد در چهارده سالگي در حاليكه هنوز دوستانش در كوي و برزن به بازي مشغول بودند ، به فكر جبهه و انقلاب افتاد و طبع نا آرام او نتوانست خاموشي و بي تحركي را تحمل كند . بنابراين با اصرار زياد توانست مادر را متقاعد كند كه با اعزام وی ، علیرغم این که پدرش درمناطق عملیاتی بود نیز موافقت کند در نهایت رضایت مادر را جلب کرد و از طریق بسیج به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد و با اشتياق تمام به دفاع از ميهن و دين پرداخت پس از چندین بار اعزام از طریق بسیج به  عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد و مجدداً به جبهه های حق علیه باطل  عزیمت نمود تا اينكه در  23/10/1365 بر اثر تركش خمپاره در منطقه شلمچه و در عمليات كربلاي 5 به درجه رفيع شهادت نايل آمد . و در تاريخ 30/10/1365 در طبس تشييع و در جوارآستان مبارک حسین ابن موسی الکاظم علیه السلام  بخاك سپرده شد . شهيد ابراهيمي انساني وارسته و مبارزي شكست ناپذير بود كه در طول شانزده سال زندگيش از راه حق منحرف نگشت . در خانه و ديار خود طعم تلخ محروميت را چشيد و در جبهه ها يگانه اسوه و الگوي شجاعت و نيكوكاري بود.

روحش شاد و راهش پر رهرو

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها