با حضور سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی جلسه ستاد برنامه ریزی و استقبال از زائران افغانستانی و پاکستانی دهه آخر صفر برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۷۱۸۸۳
|
۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سید جواد حسینی در این جلسه گفت: در دهه آخر صفر سال گذشته از میان چهار میلیون و ۷۰۰ هزار زائر، پذیرای بیش از ۴۰۱ هزار زائر پیاده بودیم که این زائران پیاده در قالب بیش از دو هزار و ۳۰۰ کاروان خود را به مشهدالرضا رساندند.

وی با بیان اینکه زائران حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در دهه آخر صفر از اقشار مختلف جامعه هستند؛ افزود: در این میان، کاروان‌های ویژه‌ای متشکل از خانواده‌های معظم شهدا، دانشجویان، برادران اهل تسنن و... هم داریم بطوری که از مجموع ۴۰۱ زائر پیاده در سال گذشته، ۱۰۱ هزار نفر از آنان غیر ایرانی بودند.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه زائران افغانستانی و پاکستانی از مرز میرجاوه و دوغارون وارد کشور می‌شوند و به جمع زائران اربعین می‌پیوندند؛ تصریح کرد: زائران غیرایرانی پس از زیارت اربعین در دهه آخر صفر به زیارت امام رضا (ع) مشرف می‌شوند بطوری که سال گذشته بیش از ۶۲ هزار نفر از آن‌ها ۱۰ تا ۲۰ روز پس از پایان ماه صفر هم در مشهد ماندگار بودند.

حسینی همچنین گفت: هماهنگی و برنامه ریزی به منظور تامین محل اسکان، پذیرایی، حمل و نقل و موضوعات فرهنگی و .. انجام شده تا این دسته از زائران حضرت رضا (ع) بتوانند از فضائل زیارت رضوی بدون هیچ دغدغه‌ای بهره‌مند شوند.

مهدی فروزان، مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی هم در پایان این جلسه به تشریح مصوبات آن پرداخت و گفت:: مقرر شد آستان قدس رضوی، سپاه امام رضا (ع)، اداره اوقاف و امور خیریه، اداره کل آموزش پرورش، اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری مشهد برای اسکان زائران غیر ایرانی پاکستانی و افغانستانی در بازگشت از زیارت اربعین در دهه آخر صفر اقدام کنند و مسئولیت هماهنگی‌های لازم این بخش بر عهده سپاه امام رضا (ع) خواهد بود.

وی با بیان اینکه پذیرایی زائرین غیر ایرانی در این ایام به عهده آستان قدس رضوی است افزود: هم چنین کلیه امور بهداشتی - درمانی زائرین غیرایرانی در دهه آخر صفر در مشهد بر عهده بنیاد سلامت رضوی و دارالشفای امام رضا (ع) است و جمعیت هلال احمر و مرکز بهداشت و درمان نیز در این زمینه کمک خواهند کرد.

مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: همچنین مقرر شد کلیه امور فرهنگی زائران خارجی در این ایام بر عهده سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی؛ امور حمل و نقل درون شهری زوار با شهرداری مشهد و انتقال زوار از مرز شلمچه به مشهد مقدس با اداره کل حمل ونقل خراسان رضوی باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها