بوشهر-امام جمعه دیر گفت:وضعیت بازار رها شده و نظارت دقیقی بر آن نیست و متولیان امر اقدام جدی صورت نمی دهند و مردم هم به یکدیگر رحم نمی کنند.
کد خبر: ۹۰۷۱۸۲۴
|
۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،حجت الاسلام سیدعلی حسینی امروز در خطبه های نمازجمعه بندر دیر با تسلیت اربعین حسینی اظهار داشت: حماسه پیاده روی اربعین نمایش قدرت نرم جهان اسلام و شیعه و عامل وحدت و همدلی مسلمانان و سایر ادیان الهی است که باید به خوبی از آن بهره برداری شود.
امام جمعه شهرستان دیر با اشاره به نطق تاریخی امام راحل علیه لایحه کاپیتولاسیون عنوان کرد: این درسی برای ماست که نگذاریم استقلال و عظمت ملتمان خدشه دار شود و امروز هم در مجلس شورای اسلامی هر مصوبه ای که به این عزت لطمه وارد کند خیانت به امام و ملت ایران است.
حسینی با بیان اینکه از رهگذر کتاب وکتابخوانی فرهنگ دینی ما تقویت پیدا می کند،گفت: خانواده ها در کنار غذای جسم، کتاب هم در دسترس فرزندان خود قرار دهند و متولیان فرهنگی هم سعی کنند کتاب مفید و ارزان در اختیار جامعه قراردهند.
وی با اشاره به سالروز شهادت حسین فهمیده و روز نوجوان بیان کرد: نوجوانان با الگو برداری از این شهید بصیرت و ولایتمداری و ایثارگری و فدارکاری را از او بیاموزند.
حسینی بهترین راه مقابله با هجمه فرهنگی دشمن حضور نوجوانان در بسیج دانش آموزی است، ادامه داد: متولیان بسیج دانش آموزی زمینه ای فراهم کنند که نسل جوان با حضور در این نهاد هم از بعد عقیدتی و فرهنگی تأمین بشوند و هم مهارت های نظامی را فرا گیرند.
خطیب جمعه دیر با تأکید بر اینکه باید رهنمودهای مقام معظم رهبری سرلوحه کاری مسئولین باشد، افزود: در موقعیتی که مردم ما از نظر معیشتی در تنگنا هستند بدنبال کارهای حاشیه ای رفتن درست نیست.
وی با بیان اینکه برخی از نمایندگان همانند مجلس ششم اقدام می کنند، اضافه کرد: در مجلس شورای اسلامی بجای حل مشکل مردم ، برخی از نمایندگان با طرح یک فوریتی بدنبال استثناء کردن شهردار تهران از قانون بازنشستگی هستند و یا طرح استانی شدن انتخابات را مطرح می کنند ، این چه ربطی به معیشت مردم دارد.
امام جمعه دیر افزود: نمایندگان استان ما در مجلس شورای اسلامی هم مثل خمیر ذرت به هم نمی گیرند و بجای تفاهم و همدلی و حل مشکل مردم علیه یکدیگر رجزخوانی می کنند؛ چهارتا نماینده اگر با هم باشند خیلی تأثیر گذار است.
وی خاطرنشان کرد: مردم شریف شهرستان ما و شهر دوراهک ولایتمدار و انقلابی هستند اما برای برخی از مسائل خود که به ما و مسئولین مراجعه می کنند جواب درستی نمی گیرند.
حسینی با بیان اینکه چرا مسئولان جواب درستی به مردم نمی دهند و شفاف سازی نمی کنند، تصریح کرد: جمعی از مردم دوراهک نزدیک به 14 سال قبل زمینی به آنها واگذار شده که الان نزدیک اتوبان است، در حالی که مردم کنگان و بنک که همین مشکل را داشتند حل شده اما مسئله این مردم همچنان پابرجاست.
وی با اعلام اینکه وضعیت بازار رها شده است و نظارت دقیقی وجود ندارد، افزود: خود ما هم به یکدیگر رحم نمی کنیم و تا جایی که بشود گرانفروشی می شود و متأسفانه کسانی هم که وظیفه نظارت دارند اقدام درستی نمی کنند.

انتهای خبر./

ارسال نظرات