خبرهای داغ:
در آستانه فرارسیدن مراسم اربعین حسینی (ع)جمعی ازقشرهای مردمی ، بسیجیان ، هیات های مذهبی، عشایر ،رزمندگان وخانواده های معظم شهدا و ایثار گر شهرو روستاهای هندیجان با برپایی دسته جات سینه زنی و بیرق های یاحسین (ع) در گروه هاو کاروان های پیاده روی اربعین به مقصد کربلای معلی اعزام شدند.
کد خبر: ۹۰۷۱۷۶۳
|
۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در هندیجان ، مردم مشتاق هندیجان بصورت خودجوش لبیک گویان طبق یک سنت به جا مانده که ریشه در تاریخ مذهبی این دیار دارد بصورت گروهی وکاروانی به مقصد کربلا سفر می نمودند و در حرم مطهر امام حسین (ع) به مدت یک هفته مراسم عزاداری داشتند.

در زمان های گذشته کاروانهای زوار های امام حسین (ع) ازهندیجان با اسب یا شتر ویا پای پیاده به مدت ۲۰ روز تا به کربلا می رسیدند و این سفر معنی بیش از۴۰ روز رفت و برگشت بطول می انجامیدکه مردم شهرستان طبق یک آینی از زوارها بدرقه یا استقبال می کردند.

با آغا ز حرکت کاروان های اربعین حسینی ( ع) روزانه شاهد اعزام مردم به مقصد کربلای معلی هستیم که نشانه ایمان و بصیرت این مردم را می رساند و مردم همزمان از زائران دیگر شهر ها نیز به گرمی پذیرایی می نمایند‌. و هیچ گونه فرقی ندارد در رفت و برگشت و در هر دو صورت از کاروان ها پیاده روی استقبال دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها