خبرهای داغ:
امام جمعه مراغه در خطبه های نمازجمعه این شهرستان با اشاره به برگزاری پیاده روی اربعین حسینی گفت: این حرکت و اجتماع بزرگ مردمی، درس بزرگ استمعارستیزی و آزادگی برای جهانیان است.
کد خبر: ۹۰۷۱۶۷۱
|
۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی افزود: باوجود اینکه این راهپیمایی و زیارت امام حسین (ع) واجب نیست، لیکن اقشار مختلف از ملت های دنیا از شیعه و سنی تا مسیحی و غیرمسلمان در آن حضور دارند.
وی ادامه داد: اقشار مختلف مردم و دوستداران اهل بیت (ع) عاشقانه از سراسر دنیا بر آزادمردی و آزادگی امام حسین (ع) اذعان کرده و آن را الگویی برای خود می دانند.
پورمحمدی اضافه کرد: وجود این روحیه عشق به اهل بیت (ع) دست استعمارگران و استکبار را از سر ملت های دنیا قطع و کوتاه خواهد کرد.
خطیب جمعه مراغه با اشاره به جنایت های ادامه دار آل سعود در یمن گفت: باوجود رسوایی بزرگ عربستان در خصوص قتل خاشقچی، حکام مزدور این کشور جنایت علیه مردم مظلوم یمن را ادامه می دهند.
حجت الاسلام پورمحمدی افزود: سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر این جنایات و ظلمی که بر مردم یمن در اثر بمباران ها، کمبود مواد غذایی و دارو روی داده است جای بسی تاسف دارد.
وی با اشاره به سالروز اعتراض تاریخی امام خمینی (ره) به لایحه ننگین کاپیتولاسیون ادامه داد: امام راحل در سخنرانی تاریخی خود در برابر این قانون شرم آور رژیم طاغوت ایستاد.
حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی نیز گفت: متاسفانه میزان مطالعه کتاب در کشورمان کم بوده و آحاد مردم و مسئولان باید با فرهنگ سازی و نیز توسعه زیرساخت های و کتابخانه های عمومی اهتمام بیشتری انجام دهند.

ارسال نظرات