مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: تعداد 120 پروژه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در استان چهار محال و بختیاری اجراء می گردد.
کد خبر: ۹۰۷۱۶۶۵
|
۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اظهار کرد:  در راستای اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری در استان چهارمحال و بختیاری در مرحله اول مبلغ 175 میلیارد ریال  از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اختصاص داده شد که با توجه به جذب این اعتبارات و مشارکت و انعقاد تفاهم نامه با استانداری  و اعتبارات استانی این مبلغ به 220 میلیارد ریال افزایش یافت که در قالب 120 پروژه در بخش های آبخیزداری، جنگل و مرتع و حفاظت از عرصه های طبیعی در 9 شهرستان و 30 حوزه آبخیز اجرا می گردد .

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در بازدید از طرح های در حال اجرا در شهرستان شهرکرد اظهار داشت سهم شهرستان شهرکرد در مرحله اول 23 میلیارد ریال بوده که با توجه به جذب اعتبارات به 28 میلیارد افزایش یافته است.

علی محمدی مقدم در ادامه افزود : اقدامات آبخیزداری و بیولوژیک در حوزه های آبخیزی که وضعیت بحرانی دارند اجرا می گردد.

وی در ادامه افزود:اجرای اقدامات مکانیکی،بیومکانیکی و بیولوژیکی میتواند در ایجاد پوشش گیاهی بالادست و جلوگیری از فرسایش خاک،کاهش رسوب و همچنین ذخیره نزولات آسمانی و در نهایت تغذیه سفره های زیرزمینی تاثیرگذار باشد. 

 

ارسال نظرات