خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

مفاهیم دفاع مقدس به تمام جامعه بشری تعلق دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در نشست رونمایی از آثار دفاع مقدس، با اشاره به اینکه معانی و مفاهیم دفاع مقدس به تمام جامعه بشری تعلق دارد، گفت: معانی و مفاهیم دفاع مقدس نباید به داخل کشور محدود شود.
کد خبر: ۹۰۷۱۶۴۳
|
۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد محمدپور با تاکید بر غنای ادبیات این حوزه گفت: اهالی قلم باید در حوزه دفاع مقدس حضوری موثری داشته باشند تا زوایای پنهان دفاع مقدس را به نسل جدید و نسل های آینده تبیین کنند.

وی پرداختن به ادبیات دفاع مقدس را یک ضرورت دانست و ادامه داد: دفاع مقدس در هشت سال تجربه شد، ولی آثار معنوی آن همچنان در فرهنگ ما جاری است. آن دوران معدن بی کران فضایل بود که باید به نسل جدید معرفی شود.

محمدپور اظهار کرد: ورود بر رمز و رموز دوران با شکوه دفاع مقدس یک ضرورت است. این معانی نه تنها به جامعه ایرانی بلکه به جامعه بشری تعلق دارد.

وی در پایان این نشست از معرفی کتاب سال استان خبر داد و گفت:در سال ٩٢  در استان ٧٨٠ عنوان کتاب منتشر شد. در سال ٩٦ این آمار به ١٧٠٠ عنوان کتاب رسید  و امسال قطعا آمار انتشار کتاب در استان آذربایجان شرقی به رقمی نزدیک به ٢٠٠٠ عنوان کتاب خواهد رسید. این آمار نشان دهنده تلاش دست اندرکاران فضای تالیف و نشر است. 

محمدپور افزود: در هفته کتاب استان، کتاب های نمونه انتخاب و معرفی خواهند شد و طی مراسمی از خالقین این آثار تجلیل خواهد شد

ارسال نظرات
پر بیننده ها