گام اول برای تأسیس بانک خصوصی توسعه آذربایجان باتدبیر استاندار؛
طی جلسه‌ای با حضور استاندار آذربایجان شرقی و تعدادی از کارآفرینان و فعالان اقتصادی استان اقدامات اولیه به‌منظور تأسیس بانک منطقه‌ای خصوصی در استان آغاز شد.
کد خبر: ۹۰۷۱۶۴۰
|
۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی استانداری، استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه، با تأکید بر اهمیت و ضرورت این اقدام، مشارکت فعالین برگزیده استان که دارای اعتبار و منزلت ویژه‌ای حتی در سطح ملی هستند را از نقاط قوت ایجاد بانک توسعه آذربایجان و ضامن اعتماد مردم و موفقیت آن در جذب منابع مالی برشمردند.

مجید خدابخش با اشاره به پتانسیل‌های اقتصادی استان آذربایجان شرقی گفت: این اقدام باید پیش‌ازاین به نتیجه می‌رسید اما هنوز دیر نیست و باید با همراهی تمامی فعالان اقتصادی این مهم پیگیری و عملیاتی شود.

وی با اشاره به تصویب شروع اقدامات برای تأسیس بانک توسعه آذربایجان و تکمیل فرم‌های مشارکت و میزان مشارکت مالی توسط مؤسسین متقاضی گفت: امروز آغاز این اقدام ماندگار است و امیدواریم با حضور پررنگ بخش فعالان اقتصادی استان این بانک به‌صورت کاملاً خصوصی و با حمایت تمامی نهادهای متولی و  نمایندگان مجلس به نتیجه برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار نیز در این نشست  هدف از ایجاد بانک خصوص توسعه آذربایجان را ایجاد نهاد مالی پشتیبان برای توسعه استان و تسهیل دسترسی فعالین اقتصادی استان به منابع مالی بخصوص در سرمایه‌گذاری کلان عنوان کرد.

علی جهانگیری خاطرنشان کرد:  با توجه به اینکه در حال حاضر اختیار اقدام و تصمیم‌گیری در اعطای تسهیلات کلان در تمامی بانک‌های فعال در ستاد مرکزی آن‌ها و تهران متمرکز هست، اخذ تسهیلات کلان برای سرمایه‌گذاران استانی مشکل و زمان‌بر است؛ ازاین‌رو با ایجاد بانک توسعه آذربایجان و استقرار ستاد آن در استان ضمن رفع این مشکلات می‌توان منابع مالی موجود را در توسعه اقتصادی استان بکار گرفت.

وی گفت: با ایجاد این بانک تجهیز منابع و مدیریت سپرده‌های کوچه به‌صورت منطقه‌ای ممکن شده و شاهد هدایت آن‌ها به بخش‌های تولیدی کوچک خواهیم بود.

ارسال نظرات