یک استاد دانشگاه می گوید: نباید از تاثیری که نمایشگاه‌های مختلف در ایجاد مشاغل دارند، غافل شد به طوری که این صنعت در آلمان برای 300 هزار نفر شغل فراهم کرده است.
کد خبر: ۹۰۷۱۶۱۷
|
۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان مرکزی؛ نمایشگاه، مکانی برای نمایش و عرضه مستقیم کالاها و خدمات و همچنین بنگاه‌های اطلاعاتی مهم است که تاثیرگذاری فراوانی دارد. شرکت در نمایشگاه قطعاً موجب قدرتمند شدن شرکت‌ها می‌شود و در یک بازه زمانی کوتاه نیز می‌تواند فرصت‌های شغلی عدیده‌ای ایجاد کند و حتی از نابودی یک صنعت رو به رکود پیشگیری کند. در برخی از کشورهای جهان، برای برپایی نمایشگاه‌های مختلف بودجه در نظر گرفته می‌شود تا کالا و صنعت به خوبی به بازارها شناسایی شود.

مجید آنجفی رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: این نمایشگاه در مساحت 4 هزار متر مربع و تعداد 68 غرفه و بیش از 55 شرکت کننده از استان های تهران، مرکزی، خراسان رضوی، گلستان، همدان، البرز، خوزستان، زنجان، قم و خراسان شمالی شامل ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی کشور در 2سالن نمایشگاهی برگزار می‌شود.

آنجفی بیان کرد: در حقیقت بخش کشاورزی در کشورهای در حال توسعه موتور اصلی رشد و توسعه اقتصادی است و کشورهای در حال توسعه برای گذر از بحران‌ها، باید به سراغ بخش کشاورزی وپیشرفت آن رفته و ضمن تلاش برای گسترش تولیدات در بخش کشاورزی به فکر آن باشند که این بخش را با تکنولوژی‌های پیشرفته مجهز سازند تا از این رهگذر تولیدات خود را از بحران نجات دهند.

نمایشگاه فعال صنعت را متحول می کند

یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرگزاری بسیج می گوید: با اشاره به تحولاتی که در سال‌های اخیر در صنعت نمایشگاهی ایجاد شده، بیان می‌کند: تبلیغات اینترنتی در سرعت آگاهی کشورها یا شرکت‌کنندگان از زمان و ویژگی نمایشگاه‌ها نقش فراوانی دارد.

اسماعیل براتی از کارشناسان حوزه کشاورزی می‌افزاید: کشورهای مطرح در تجارت جهانی اغلب دارای صنعت نمایـشگاهی پیـشرفته هستند و همین موضوع باعث مطرح شدن آلمان را دارای پیشرفته ترین صنعت نمایشگاهی کرده است.

این استاد دانشگاه اضافه می‌کند: نباید از تاثیری که نمایشگاه‌های مختلف در ایجاد مشاغل دارند، غافل شد به طوری که این صنعت در آلمان برای 300 هزار نفر شغل فراهم کرده است.

حضور در نمایشگاه خود رقابتی میان تولید کنندگان است

یکی دیگر از فعالین اقتصادی در حوزه پرورش گل های خانگی در گفتگو با خبرگزاری بسیج گفت: حضور در نمایشگاه به منزله یک سکوی بزرگ برای معرفی یک کالا و یا فناوری در یک صنعت و یا کشاورزی است.

ایمان مقدسی از اساتید کشاورزی و پرورش دام در ادامه ادامه می افزاید: حضور در نمایشگاه فرصت طلایی برای یادگیری رفتارهای نمایشگاهی است تا نکات مثبت و منفی در حوزه معرفی و فروش کالا تجربه شود.

این استاد دانشگاه حضور یک شرکت یا یک تولید کننده صنعتی یا کشاورزی در نمایشگاه ها را گام موثری در برندسازی می‌داند و در ادامه می گوید: زمانی یک محصول تولیدی مشتری پیدا می‌کند که کامل شناخته شود و معرفی خوب یک محصول به عنوان یک برند در هیچ کجا مانند نمایشگاه انجام شدنی نیست.

مقدسی در پایان خاطر نشان می کند : نمایشگاه فرصتی 2 سویه برای مشتری و فروشنده است تا بی‌واسطه و مستقیم یک محصول را معامله کنند و با مناسب ترین هزینه کار مبادلات انجام شود.

ارسال نظرات