آقازاده گفت: اعمال استاندارد برای بالا رفتن کیفیت تولید بوده تا بازار فروش محصولات واحدهای تولیدی دچار خدشه و اختلال نشود.
کد خبر: ۹۰۷۱۶۱۶
|
۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان مرکزی؛ سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی در مراسم روز جهانی استاندارد گفت: واحدهای تولیدی باید بدانند اگر به آنها سخت گرفته می‌شود باید بدانند که این سخت‌گیری‌ها به نفع خود آنها بوده و تنها به نفع مصرف‌کنندگان نیست چون استاندارد سازی در واقع پایین‌ترین سطح از انتظاراتی است که باید در مورد تولید محصولات رعایت شود.

وی افزود: بنابراین این پایین‌ترین سطح از استانداردها باید رعایت شود و هر چه به سمت ارتقاء کیفیت و سقف استاندارد حرکت کنند بر بازاریابی آنها موثر بوده و سبب بالا رفتن فروش محصولات آنها می‌شود.

آقازاده تاکید کرد: استان مرکزی به عنوان پیشانی صنعت ایران می تواند به همت واحدهای تولیدی در همراهی با استاندارد و بهبود شاخص های تولید موفق عمل کند.

استاندار مرکزی بیان کرد: همچنین استان مرکزی به سبب وجود صنایع متعدد و متنوع و منحصربه فرد در کشور جزو استان‌هایی است که استاندارد در آن کار سختی را بر عهده دارد بویژه اینکه تولیدات استان مرکزی در اروپا و آسیای جنوب شرقی عرضه می شود .

آقازاده به رتبه ایران در استاندارد گفت: ما در نیمه راه هستیم و در میان بیش از 160 کشور در زمینه استاندارد، کشور ما رتبه 22 را دارد که رتبه خوبی است.

استاندار مرکزی ادامه داد: بنابراین اعمال استاندارد برای بالا رفتن کیفیت تولید بوده تا بازار فروش محصولات واحدهای تولیدی دچار خدشه و اختلال نشود، امسال سال تولید کالای ایرانی است که باید تولید کالای با کیفیت مد نظر باشد و امیدواریم که با تلاش و همت تولیدکنندگان عمر متوسط محصولات تولیدی داخل افزایش پیدا کند تا هم رضایت‌مندی مردم و هم معروفیت و بازگشت سرمایه آنها حاصل شود.

آقازاده در پایان خاطر نشان کرد: در واقع از استاندارد می‌توان به عنوان حلقه اتصال بین تولیدکننده و مصرف‌کننده نام برد و امیدوار هستیم که با استانداردسازی به سمتی برویم که متقاضیان کالاهای ایرانی کشورهای اروپایی، چین، ژاپن و غیره باشند.

ارسال نظرات