بیات،معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد:

گذر زمان نیاز ما به استاندارد سازی را بیشتر خواهد کرد

بیات گفت: هرچه جامعه پیچیده‌تر می‌شود نیاز ما به استاندارد نیز بیشتر احساس می‌شود و باید به میزان اهمیت آن قابل توجه باشد.
کد خبر: ۹۰۷۱۶۱۴
|
۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان مرکزی؛ مسلم بیات در مراسم روز ملی استاندارد در اراک معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران در همایش گرامیداشت روز استاندارد در اراک گفت: هرچه قابل اندازه‌گیری نباشد قابل مدیریت نیز نیست و هرچه آنچه قابل مدیریت نباشد بهبودپذیر نیست، علم هم با اندازه و اندازه‌گیری شکل گرفت.

وی اظهار داشت: در حقیقت علم می گوید به منظور افزایش و بهبود موضوعات باید بتوان با مقیاس‌ها و معیار‌ها کار اندازه‌گیری و سنجش را به عنوان استاندارد انجام داد .

بیات افزود: استاندارد سازی و کیفیت به عنوان پل ارتباطی بین مردم در تمام دنیا شناخته می‌شود، استاندارد زبان فنی تعاملات تجاری در تجارت های بین‌المللی است، عملی کردن استاندارد به عنوان یک مکانسیم قدرتمند می‌تواند تغییرات بزرگی را در زندگی ایجاد کند، هرچه جامعه پیچیده‌تر می‌شود نیاز ما به استاندارد نیز بیشتر احساس می‌شود و باید به میزان اهمیت آن قابل توجه باشد.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران عنوان کرد: استفاده نکردن از دانش فنی استاندارد ظلم بزرگی است که بشر در حق خود خواهد کرد، سازمان‌های هوشمند و متعالی مدیرانی دارند که آینده‌نگری کرده و آینده را می‌سازند .

بیات در پایان خاطر نشان کرد: فعالیت های اقتصادی و استاندارد سازی در کشور در حوزه تولید باید بستر تعامل واقعی خود را بیابد و نمی توان به بهانه استاندارد، فعالیت ها ی اقتصادی و تولیدی یک مجموعه را متوقف کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار