روز گذشته صورت گرفت

رونمایی از پنج اثر مکتوب حوزه دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب تبریز

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، روز گذشته شاهد معرفی و رونمایی از پنج اثر مکتوب در حوزه دفاع مقدس بود.
کد خبر: ۹۰۷۱۵۸۵
|
۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، نشست رونمایی از کتاب های جدید منتشر شده در حوزه دفاع مقدس در چهارمین روز از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، با حضور سردار خرم، فرمانده سپاه عاشورا، سردار جعفری، مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس، محمدپور، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مسئولین، خانواده شهدا و ایثارگران و اصحاب قلم برگزار شد.

رضا قلی زاده، معاون ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در این نشست، به نقش نویسندگان جوان در شناسایی قهرمانان دفاع مقدس به جامعه اشاره کرد و افزود: نسل جدید با اینکه جبهه و جنگ را ندیده‌اند اما گاهی بهتر از ما، رزمندگان را در آثارشان معرفی می کنند و می توانند تاثیر گذارتر از سابقین باشند.

سردار جعفری مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در سخنان خود، تاکید کرد: اگر بتوان از طریق این آثار، فرهنگ دفاع مقدس را به نسل جوان انتقال داد، از بابت آینده هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت. فرهنگ مقاومت در دوران دفاع مقدس و پس از آن توسط شهدای حرم در کشور ما زنده نگهداشته شده است و این دستآورد باید هزاران سال فرهنگ جامعه ما را پشتیبانی کند.

سردار خرم، فرمانده سپاه عاشورا نیز به عنوان یکی از سخنرانان این نشست درباره نمایشگاه کتاب گفت: نمایشگاه کتاب نشانه فرهیختگی جامعه است. استقبال عمومی مردم از نمایشگاه کتاب، عمق اندیشه ورزی و تفکر مردم را نشان می دهد و  این استقبال معیار مرتبه علمی و فکری در جامعه ما است.

این نشست ضمن تجلیل از خانواده جانباز سرافراز کاظم جعفرزاده، فائزه غفاری حدادی نویسنده کتابهای دفاع مقدس، داوود خدایی نویسنده و پژوهشگر کتابهای حوزه دفاع مقدس و رضا قلیزاده معاون ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آذربایجان شرقی، با قدردانی از نویسندگان ٥ اثر جدید خاتمه یافت.

مجید دلدوزی مولف کتاب «زنده باد مرگ بر آمریکا»، جانباز حاج احمد قویدل اصل، راوی و منوچهر نظمی تبار، نویسنده کتاب «تا جایی که توان رفتن دارم»، ناصر یاری تدوین کننده کتاب «نگین حماسه» زندگینامه و خاطرات شهید حسن شفیع زاده، مریم جلیلی نویسنده کتاب « آخرین حرف پدر»، حمیده سلطانی نویسنده کتاب «پروانه های محله سرخاب» نیز از جمله تقدیر شده هایی بودند که در پایان این نشست لوح تقدیر خود را از دست پدر شهید مدافع حرم، وحید نومی گلزار دریافت کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار