خبرهای داغ:
استاندار آذربایجان شرقی:

همه دستگاه‌های مسئول برای مقابله با تهدیدات آمادگی کامل داشته باشند

استاندار آذربایجان شرقی در حاشیه رزمایش پدافند زیستی ثامن‌الائمه(ع) بر آمادگی همه دستگاه‌های مسئول در برابر تهدیدهای مختلف از جمله حملات زیستی تأکید کرد و گفت: اساس پدافند غیرعامل آمادگی برای مقابله با تهدیدات است.
کد خبر: ۹۰۷۱۴۹۱
|
۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی استانداری، مجید خدابخش افزود: حملات زیستی و بیولوژیکی از جمله تهدیدهای دشمنان علیه کشورمان است که از طریق آلوده کردن مواد غذایی یا نوشیدنی مورد استفاده مردم صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: برای آمادگی در مقابل چنین تهدیداتی، امروز رزمایش زیستی با حضور 2500 نفر از نیروهای فعال و با هماهنگی دستگاه‌های مسئول در سه شهرستان تبریز، مرند و سراب برگزار شد.

خدابخش با بیان اینکه امیدوارم هیچ‌گاه شاهد چنین حملاتی نباشیم، افزود: البته آمادگی همیشه باید وجود داشته باشد و دستگاه‌ها هماهنگی لازم برای مقابله با تهدیدها را داشته باشند.

استاندار آذربایجان شرقی از تلاش و همکاری سازمان‌ها و نهادهای مختلف به‌ویژه آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، اورژانس، نیروی انتظامی، سپاه و صداوسیما در برگزاری رزمایش زیستی قدردانی کرد و گفت: مسئولان سازمان پدافند غیرعامل نیز در این رزمایش حضور داشتند و اشکالات را گوشزد کردند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه آمادگی دستگاه‌ها، حضور به‌موقع آنها در صحنه و تشکیل قرارگاه‌های زیستی در شهرستان‌ها در مجموع خوب ارزیابی شد.

خدابخش اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که باید بیشتر روی آن کار شود تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در مواقع بحرانی است.

استاندار آذربایجان شرقی درخصوص روند برگزاری رزمایش نیز گفت: در این رزمایش، حمله زیستی به سه مدرسه در شهرستان‌های تبریز، مرند و سراب شبیه‌سازی شد که بر اساس آن 642 دانش‌آموز مورد مسمومیت قرار گرفته و به بیمارستان‌ها منتقل شدند.

وی افزود: فرمانداران شهرستان‌های مذکور با بسیج امکانات، اوضاع را مدیریت کردند تا در نهایت وضعیت بحرانی به حالت عادی بازگشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها