نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: شورای اقتصاد در بحث قیمت تضمینی گندم تصمیم‌گیری نمی‌کند در صورتی که طبق قانون باید تا شهریور ماه تصمیم قطعی خود را اعلام می‌کرد.
کد خبر: ۹۰۷۱۴۴۷
|
۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱
 
 
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به افزایش واردات دانه‌های ذرت، روغنی، جو و گوشت قرمز به کشور گفت: نتیجه تاخیر دولت در انجام یک سری اقدامات درموعد مقرر، افزایش واردات به کشور شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: واردات محصولات استراتژیک طبیعتا ایراد و اشکالی ندارد اما واردات محصولاتی که تولید آن در داخل انجام می‌شود، قطعا اقدام اشتباهی است و باید بازنگری شود.

وی ادامه داد: به طور مثال شورای اقتصاد متاسفانه در بحث قیمت تضمینی گندم تصمیم‌گیری نمی‌کند در صورتی که براساس قانون باید تا شهریور ماه در این مورد تصمیم قطعی خود را اتخاذ و اعلام کند، اکنون براثر این موضوع چندین ضرر متوجه کشورمان شده است.

شورای اقتصاد درباره 25 محصول کشاورزی به موقع تصمیم‌گیری کند

حاجی‌دلیگانی بیان کرد: به دلیل عدم اعلام قیمت تضمینی خرید گندم و اینکه به مدت دو سال تفاوت قیمتی هم وجود نداشته و از سوی دیگر کاهش رغبت کشاورزان برای کشت گندم به دلیل افزایش هزینه‌های تولید، کشت گندم در میان کشاورزان کاهش پیدا کرده است و این یعنی کشور در آینده دچار مشکل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: 

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طی سه سال اخیر واردات گندم در کشور نداشته‌ایم، اظهار کرد: قطعا در صورت ادامه این روند و عدم تصمیم شورای اقتصاد برای قیمت گذاری تضمینی خرید گندم، مشکلاتی در کشور و همچنین برای تولیدکنندگان بذر ایجاد خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه شورای اقتصاد در مورد لیست 25 کالای محصولات کشاورزی باید به موقع و درست تصمیم‌گیری کند، گفت: برخی از این کالاها مانند گندم جزو کالاهای استراتژیک محسوب می‌شوند زیرا قوت غالب مردم است و نمی‌توان با آن شوخی کرد.

وی تاکید کرد: اعلام خرید تضمینی جو و ذرت با قیمت مناسب موجب توسعه کشت آن می‌شود، در غیر اینصورت کشاورز به سراغ محصولاتی با سودآوری بالاتر می‌رود و آنگاه کشور دچار سختی و گرفتاری می شود.

افزایش واردات این محصولات نشانه بیماری ریشه‌ای در اقتصاد و تولید کشاورزی است

حاجی‌دلیگانی با تاکید براینکه این موضوع بیانگر و علامت یک بیماری در اقتصاد کشور است، بیان کرد: افزایش واردات این محصولات نشانه بیماری ریشه‌ای در اقتصاد و تولید کشاورزی است که باید با بازگشت به منشا آن رفع اشکال کرد در غیر اینصورت با برطرف کردن صورت مسئله این بیماری رفع نمی شود.

ارسال نظرات