ماه جاری صدر اعظم آلمان به گروهی از نمایندگان مجلس این کشور اعلام کرده است که دولت وی قصد دارد با تخصیص بودجه یک ترمینال واردات ال ان جی در شمال این کشور برای واردات گاز از آمریکا تأسیس کند.
کد خبر: ۹۰۷۱۳۶۷
|
۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷

 

به گزارش  خبرگزاری بسیج، طی ماه جاری آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان به گروهی از نمایندگان مجلس این کشور اعلام کرده است که دولت وی قصد دارد با تخصیص بودجه ۵۷۶ میلیون دلاری یک ترمینال واردات ال ان جی در شمال آلمان بسازد.

هم‌اکنون آلمان به صورت ارزان بخش قابل توجهی از گاز خود را از روسیه دریافت می‌کند و از طرف دیگر مرکل مدت‌هاست که در تلاش است تا با اجرای خط لوله دوم انتقال گاز روسیه به آلمان موسوم به نورد استریم ۲ در برابر فشارهای آمریکا ایستاده و ظرفیت واردات گاز از روسیه را دو برابر کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور آمریکا اصرار دارد در صورت ساخت این خط لوله و ادامه واردات گاز آلمان از روسیه این کشور اروپایی وابسته و اسیر مسکو خواهد شد.

وال‌ استریت ژورنال گزارش داد مرکل در دیدار اخیر خود با برخی از نمایندگان آلمانی این تغییر رویکرد و تصمیم واردات نفت از آمریکا را یک اقدام استراتژیک عنوان کرده است.

تا پیش از این موضوع ساخت ترمینال ال ان جی در آلمان همواره به دلیل مشکلات مالی به تعویق می‌افتاد اما به نظر می‌رسد طی ماه گذشته چراغ سبز ساخت این ترمینال از سوی دولت آلمان ارائه شده است.

ارسال نظرات