خبرهای داغ:
دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین حسینی حرکتی کاملا دینی دارد، گفت: این حرکت عظیم و حماسی به معنای واقعی و ذاتی مذهبی و دینی است.
کد خبر: ۹۰۷۱۳۵۸
|
۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰

راهپیمایی عظیم و حماسی اربعین به معنای واقعی مذهبی و دینی استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام سیدمرتضی حسنی حلم در نشست دبیران اقامه نماز شورای حمل و نقل استان همدان با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین حسینی حرکتی کاملا دینی دارد، اظهار داشت: این حرکت عظیم و حماسی به معنای واقعی و ذاتی مذهبی و دینی است.

وی افزود: این حرکت نه حرکتی سیاحتی و گردشگری و نه حرکتی اقتصادی و سیاسی است، بلکه با عبودیت به معنای واقعی آمیخته شده است و تنها دین باوران آن را درک می کنند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان ادامه داد: در این ایام، نماز جایگاه خاصی دارد و در این بین ما وظیفه داریم آنچه در توان است برای ارائه خدمات بهتر در زمینه تجهیز، ساماندهی و در اختیار دادن نمازخانه ها برای زوار اربعین انجام دهیم.

وی یادآور شد: دستگاه های حمل و نقل در این ایام وظیفه خطیری دارند و یکی از این ادارات مهم راهداری و حمل و نقل جاده ای است که می تواند در بحث تبلیغات فرهنگی و حمل و نقل رانندگان و مسافران نقش موثری داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان نیز در این نشست با تأکید بر تفاهمنامه بومی‌سازی برنامه‌های نماز اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و ستاد اقامه نماز در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز، اظهار داشت: این تفاهم‌نامه به منظور عملیاتی شدن پیام‌های مقام معظم رهبری به اجلاس‌های سراسری نماز و تأکید معظم له بر مسئولیت همگانی در قبال اقامه نماز و تأثیر نماز بر سلامت معنوی جامعه منعقد شده است.

مصطفی پناهنده افزود: این تفاهم‌نامه همچنین در اجرایی کردن مفاد آیین نامه ترویج فرهنگ نماز مصوب هیات وزیران و استقرار اثربخش نظام جامع برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز پس از جلسات مشترک تخصصی و کارشناسی بین مسئولان این اداره کل و ستاد اقامه نماز استان همدان انجام شده است.

وی تدوین، تصویب و ابلاغ سند برنامه راهبردی اقامه نماز دستگاه مربوطه، تشکیل جلسات شورای اقامه نماز و برگزاری منظم جلسات مطابق با شیوه نامه مربوطه، تشکیل شورا و برگزاری جلسات شورای اقامه نماز در شهرستان های ملایر، نهاوند و تویسرکان، تعمیر و بهسازی نمازخانه های موجود در ادارات استان و راهدارخانه ها، نظارت بر ساخت نمازخانه هایی که در مجتمع های خدماتی رفاهی در سال 96 به بهره‌برداری رسیده‌اند، را از جمله اقدامات انجام شده برشمرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان همچنین تعمیر و تجهیز نمازخانه های واحدهای تابعه، بازدید و سرکشی از نمازخانه های زیرمجموعه شامل ادارات شهرستان‌ها، مجتمع های خدماتی رفاهی و شناسایی و رفع کمبودهای احتمالی، ایجاد و بروزرسانی بانک اطلاعات نمازخانه های زیرمجموعه شامل ادارات و اماکن دارای نمازخانه و برگزاری دوره های آموزشی مجازی و حضوری نماز ویژه مسئولان شرکت های حمل و نقل و همکاران با رویکرد شیوه‌های دعوت به نماز و تبیین معارف نماز را از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار این دو نهاد عنوان کرد.

وی پیرامون آمادگی و تجهیز مساجد و نمازخانه های مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی استان به منظور خدمات‌رسانی مطلوب و شایسته به زائران اربعین حسینی مطالبی را مطرح کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات