آمریکا در برابراراده ملت بزرگ ایران شکست را خواهد پذیرفت

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در مراسم تبیین عملیلت روانی دشمن و نقش ائمه جمعه و جماعت تصریح کرد: امروز فوریترین هدف دشمنان، تسخیر پایگاههای فرهنگی در کشور است . امروز آمریکا و استکبار آرایش تهاجمی فرهنگی بسیار خطرناکی علیه انقلاب آغاز کرده اند ولی این نکته را فراموش کردند که ایران و ایرانی همواره روحیه استکبار ستیزی دارد و آمریکا در برابراراده ملت بزرگ ایران قطعا شکست را خواهد پذیرفت و نشانه های این شکست نمایان و مبرهم است .
کد خبر: ۹۰۷۱۳۳۷
|
۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی نماینده، ولی فقیه در استان و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری برای شرکت در مراسمی به عنوان مراسم تبیین عملیات روانی دشمن و نقش ائمه جمعه و جماعت در کاهش آسیب‌های این جنگ روانی وارد شهر بانه شد و با استقبال گرم روحانیان، ائمه جماعات و مسولان شهرستان بانه قرار گرفت.


حجت الاسلام والمسلمین شاهرودی یادآور شد: جنگ نرم، روشی برای تحمیل اراده و تأمین منافع است که با غلبه بر طرف مقابل، بدون استفاده از قدرت نظامی و روش‌های خشونت آمیز اعمال می‌شود.

وی افزود:این جنگ همه عرصه‌های اجتماعی یک نظام سیاسی را می‌تواند تحت تأثیر قرار دهد. اساسی‌ترین هدف کلان جنگ نرم در همه ابعاد، محور‌ها و سطوح آن، تضعیف مشروعیت نظام است که از رهگذر آن، براندازی یا تغییر ساختار‌های نظام سیاسی حاکم بر جامعه آماج، توجیه پذیر و دارای اقبال شود. اهمیت جنگ نرم چنان است که خطر آن را میتوان برابر با جنگ نظامی دانست. در جنگ نرم، دشمن به سراغ سنگر‌های معنوی، ایمانها، عزمها، معرفتها، پایه‌ها و ارکان اساسی یک نظام و کشور میرود تا آن‌ها را منهدم نماید.



حجت الاسلام والمسلمین شاهرودی بیان داشت: جنگ روانی با توجه به پیشرفت شگفت انگیزی که در عرصه فناوری ارتباطات رخ داده است، به کارآمدترین و مهم‌ترین ابزار در خدمت منافع و مقاصد دولت‌ها تبدیل شده است. جنگ روانی با عنایت به این مفاهیم که بهترین سیاست‌ها در جنگ، تسخیر سرزمین بدون خونریزی است و اینکه بالاترین هنر، پیروزی در نبرد نیست، بلکه تسلیم کردن دشمن بدون پیکار و خونریزی است، پارادایمی نو در عرصه روابط بین الملل ایجاد کرده است. جنگ روانی به اندازه‌ای حائز اهمیت است که سطح تخریب و ویرانی در این گونه تهاجم‌ها و تجاوز‌ها به شدت بالاتر و سهمگین‌تر از جنگ سخت است و می‌تواند در فاصله زمانی کوتاه موجب اختلال و برهم خوردن نظم عمومی جامعه و از بین رفتن استقلال کشور و در نتیجه تسلیم در مقابل دشمن شود.


نماینده، ولی فقیه در استان کردستان در ارتباط جنگ نرم و دین اذعان کرد: جنگ نرم به طور اعم جهان اسلام و به طور اخص نظام و انقلاب ما را تهدید می‌کند و ما از جانب سلطه‌گران جهانی با هجمه و یک جنگ تمام عیار مواجه هستیم. مقابله با دین و نافرمانی مدنی و قانون ستیزی از اهداف دشمن در جنگ نرم به شمار می‌رود و از سویی تلاش می‌کند تا مردم را از حکومت ناامید سازد در این میان دشمن برای جلوگیری از ایجاد حساسیت در جامعه نسبت به جنگ نرم از خودی‌ها، نیرو می‌گیرد.

وی در مورد نقش ائمه جمعه و جماعت تاکید کرد: برای مقابله با جنگ نرم باید پایگاه‌های فرهنگی همچون مساجد را تقویت کنیم و برای این کار به ائمه جمعه و جماعات نیاز داریم و لازم است به تربیت این نیرو پرداخته و در توسعه مساجد در کشور گام برداریم.


حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی در آخر با اشاره به گرانی‌های اخیر و جنگ روانی ایجاد شده توسط دشمنان نقش امامان جمعه را جهت روشنگری و کاهش آسیب‌های ناشی از آن را بسیار مهم تلقی کرد و افزود:حجت جهان اسلام با وجود روحانیون و امامان جمعه و مردم همیشه در صحنه و فهیم بیدار و هوشیار است. از این رو تهاجم فرهنگی دشمن در بیشتر موارد با شکست مواجه گردیده است و همواره ملت بزرگ ایران با استعانت از خداوند متعال و راهنمایی و تدبیر امامان جمعه مشت محکمی به دهن دولت آمریکا و سایر زورگویان جهانخوار خواهد زد.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات
آخرین اخبار