مسئول اردویی و کاروان های راهیان نور سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام:
مسئول اردویی و کاروان های راهیان نور سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام گفت: کمیته خدمات رسانی به زائران خارجی در مهران و ایلام از سوی سپاه استان تشکیل شده است.
کد خبر: ۹۰۷۱۳۳۴
|
۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸

به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، سرهنگ حسین پورمحمدی اظهار داشت: این کمیته به زائرانی که از کشورهای شمالی و غربی از طریق مرز مهران به عراق سفر می کنند خدمات اسکان، تعذیه و درمانی ارائه می دهد.
وی افزود: عمده زائران از کشورهایی چون روسیه، آذربایجان، قرقیزستان، ترکیه، ارمنستان هستند و در این کمیته های خاص زائران خارجی مترجم مسلط به زبان انگلیسی حضور دارد که پیگیر نیاز زائران اتباع خارجی است.
پورمحمدی در خصوص هدف از تشکیل کمیته های ویژه زائران خارجی این است که زائران پس از برگشت به کشورهای مبدا خود سفیران انقلاب اسلامی و بازگوکننده فرهنگ، اقتدار و توان کشور ما باشند.
وی افزود: این کمیته ها با همکاری سازمان های مردم نهاد راه اندازی شده که کمیته خدمات رسانی به زائران خارجی شهرستان مهران در پایانه مرزی و در ایلام نیز با مشارکت موسسه فرهنگی مذهبی عصر عاشوراییان و هیات مذهبی محبان امام حسین (ع) راه اندازی شده است.
وی در مورد خدمات فرهنگی به زائران گفت: به این زائران در بدو ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران از سوی ستادمرکزی اربعین بسته های فرهنگی با محتوای معرفی جامع ایران اسلامی داده می شود و بعد از خروج از کشور نیز یک هدیه یادبود به آنها اهدا خواهد شد.
پورمحمدی گفت: این کمیته های ویژه زائران خارجی تا پایان راهپیمایی اربعین و خروج زائران از عراق به فعالیت خود ادامه می دهد.
به گزارش ایرنا، مرز مهران به واسطه نزدیکی به عتبات عالیات و امنیت طول مسیر محل تردد زائران اتباع بیگانه از کشورهای مختلف است.
از ابتدای صفر تا دیشب 18 هزار و 600 نفر زائر خارجی از مرز مهران خارج شده اند که عمده این زائران را اتباع کشورهای عراق، پاکستان و هندوستان تشکیل داده اند.
پیش بینی می شود اربعین امسال بیش از 2 میلیون زائر از مرز مهران تردد کنند.

ارسال نظرات