خبرهای داغ:
شهید سید جواد صبا: اولين كلامم به عنوان وصيت ، جز وحدت امت حزب الله نيست . چون وحدت و اتحاد بين تمام اقشار مختلف مردم است كه صفوف مستحكم دشمنان اسلام را در هم مى كوبد .
کد خبر: ۹۰۷۱۳۳۱
|
۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، از هر کدام از 2هزار شهید گلگون کفن استان ما در کسوت دانشجو، دانش آموز، طلبه، معلم، نیروی مسلح و غیره زندگی نامه و وصیت نامه هایی به جای مانده که به ما درس ساده زیستی، عشق به اسلام و انقلاب، اخلاق و ولایتمداری می دهد.

چه خوب است هر از چند گاهی نگاهی به پشت سر بیندازیم و یادی کنیم از کسانی که برای سربلندی اسلام و حفظ ارزش های انقلاب اسلامی و حفظ جان ، مال و ناموس مردمان این سرزمین اسلامی چه خطرها کردند و به لقاء الله پیوستند.

معرفی شهدا امری مهم، لازم و ضروری است. بنا داریم با معرفی تعدادی از شهدای استان، مروری بر ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی آنها داشته باشیم.

مشخصات شهید

سید جواد صبا          تاريخ‌تولد:01/07/1345         تاريخ شهادت:21/11/64

محل تولد: فردوس      محل شهادت: بوارین والفجر8                مسئولیت در جبهه: کمک آرپی جی زن

 

ولایتمداری:

هم اكنون كه دارم روانه جبهه نبرد حق عليه باطل مى شوم و در راه معبودم الله قدم به صحنه پيكار مى گذارم و در راه او (الله) جان خود را فداى اسلام و امام مى كنم.

امت حزب الله در رهبر خود ، امام خود بيشتر دقيق شويد و سعى كنيد عظمت و بزرگى او را دريابيد و صداقت و خلوص خود را حفظ نمائيد .

اگر فيض عظيم شهادت نصيبم شد ، كسانى كه پيرو خط سرخ امام امت ، خمينى بت شكن نيستند و از ولايت فقيه او پيروى نمى كنند و اعتقاد ندارند ، بر من نگريند و بر تشييع جنازه من حاضر نشوند .

امت قهرمان از شما مى خواهم كه از امام امت ، خمينى كبير ، اين نايب بر حق امام زمان (عج) دست برنداريد و امام را تنها نگذاريد ، چون اين پير جماران بود كه ما را از تاريكى ها و ظلمات به روشنايى و نور و از زشتى ها به زيبايى ها برگرداند . از شما مى خواهم كه براى پيروزى نهايى رزمندگان و طول عمر امام عزيزمان ، اين رهبر بيدار و آگاه دعا كنيد .

احترام به والدین:

امت حزب الله مخصوصا خانواده من ، خود را براى تحمل رنجها و مصيبتها و ناكامى ها و ناروايى ها آماده سازيد . اين مصيبت ها و سختى‌ها زودگذر است و تمام شدنى است ولى به پاداش اين جانفشانى ها و فداكارى ها به نعمت هاى ابدى و بى پايان خداوندى خواهيد رسيد .

پدر و مادر عزيز ، اگر در طول زندگى چند ساله ، فرزند شايسته و خوبى براى شما نبودم ، از شما مى خواهم كه مرا به بزرگى خود ببخشيد.

پدر بزرگوار و مادر مهربانم ، از اينكه نتوانستم زحمات طاقت فرساى شما را جبران كنم ، معذرت مى خواهم ولى جبهه از اين حرف ها مهم تر است و تا زمانى كه جبهه هست بايد جنگيد و جان را به جان آفرين تقديم كرد .

انقلابیگری:

با درود و سلام بر منجى عالم بشريت حضرت مهدى موعود (عج) و نائب بر حقش امام خمينى بت شكن قرن ، اين قلب تپنده امت اسلامى.

امت حزب الله ، سلام گرم مرا كه از اعماق قلبم بر مى خيزد به امام عزيزم برسانيد و بگوييد كه اى امام تا آخرين نفس و تا آخرين قطره خونم سنگر قرآن و اسلام عزيز را ترك نخواهم كرد و با معبودم پيمان مستحكمى مى بندم كه در تمام عاشورا ها و كربلا ها با حسين بن على (ع) همراه باشم ، سنگر او را حتى براى يك لحظه خالى نكنم تا وقتى كه پرچم پرافتخار اسلام بر تمام جهان طنين بيفكند و اين انقلاب به انقلاب حضرت مهدى (عج) متصل شود انشا الله .

توکل به خداوند:

برادران و امت قهرمان و شهيد پرور فردوس ، از دعا و استغفار فراموش نكنيد ، چون دعا تنها حربه اى است كه ما در مقابل دشمنانمان داريم . شما مپنداريد كه ما در جنگ روبرو با دشمن تنها از سلاح استفاده مى كنيم ، بلكه ايمان داريم و آن دعاهاى توسل رزمندگان در سنگر ها و نماز هاى شب آنان و فرياد هاى العفو العفو تمامى شب زنده داران است كه ما را در جنگ پيروز مى گرداند ، چون دعا ، بهترين تسكين دردها است .

هميشه به ياد الله باشيد و در راه او قدم برداريد و نگذاريد دشمنان قرآن بين شما و روحانيت متعهد تفرقه و جدايى بيندازند كه اگر چنين روزى خداى نكرده پيش بيايد ، روز بدبختى مسلمانان و روز جشن ابرقدرتهاست .

علاقه و توجه به ائمه اطهار:

و با درود و سلام بر سالار شهيدان حسين بن على (ع) كه با نثار خون خود درخت خشكيده اسلام را آبيارى نمود و سلام و درود به روان پاك تمامى شهيدان از صدر اسلام تاكنون ، از آدم تا خاتم و از خاتم تا پهنه قيامت.

اى جوانان نكند در رختخواب ذلت بميريد كه حسين (ع) در ميدان و على (ع) در محراب عبادت شهيد شد . مبادا در حال بى تفاوتى بميريد كه على اكبر حسين در راه حسين (ع) و با هدف شهيد شد .

اعتقاد به معاد و جهان پس از مرگ:

اى مادران و اى پدران ، مبادا از رفتن فرزندانتان به جبهه جلوگيرى كنيد كه فردا دير است و روز قيامت نمى توانيد در محضر خداوند جواب بدهيد .

اهمیت به جهاد در راه خدا و شهادت:

اولين كلامم به عنوان وصيت ، جز وحدت امت حزب الله نيست . چون وحدت و اتحاد بين تمام اقشار مختلف مردم است كه صفوف مستحكم دشمنان اسلام را در هم مى كوبد . و خداوند هم مى فرمايد :

(واعتصموابحبل الله جميعاولاتفرقوا)((چنگ به ريسمان خدابزنيدومتفرق نشويد))

امت حزب الله ايران بالاخص مردم قهرمان پرور فردوس ، ما راهيان راه حسين (ع) با نثار خون خود در تداوم انقلاب اسلامى مى كوشيم و جان ناقابل خود را كه در برابر عظمت خداوند ناچيز است ، تقديم اسلام و قرآن مى كنيم و هر كس شربت گواراى شهادت را مى نوشد معامله‌اى با خداوند انجام مى دهد كه در اين معامله خداوند خريدار و آدمى فروشنده آن است و اين كالا جان آدمى است و چقدر ما در اين معامله سود مى بريم و خداوند چه خريدار خوبى است كه در مقابل اين جان بى ارزش ، بهشت برين آخرت را به ما وعده مى دهد و هر كس در اين راه سهل انگارى كند بدانيد كه ضرر كرده است و ممكن است چنين موقعيتى پيش نيايد .

در اينجا چند وصيتى خدمت خانواده محترمم بر روى كاغذ مى آورم :

1- پدر و مادر بزرگوارم ، اگر انشا الله شهيد شدم از شما مى خواهم كه از بابت من ناراحت نباشيد ، چون من و تمامى شهيدان هدفمان را مشخص نموده ايم و در راه سير الى الله قدم برداشته ايم .

2- اگر انشا الله شهيد شدم از شما مى خواهم كه راه مرا ادامه دهيد ، چون اگر راه شهيد را ادامه ندهيد ، خون شهيد هدر مى رود و با پايمال شدن خون بيش از صد هزار شهيد ، دوباره ابرقدرتهاى شرق و غرب وشيطان هاى بزرگ به اين كشور اسلامى تسلط پيدا مى كنند و اسلام عزيز و قرآن مورد تهاجم قرار مى گيرد و از بين مى رود .

هم اکنون که دارم عازم جبهه های نبرد حق بر علیه باطل می شوم سخنی چند با شما امت قهرمان دارم که امیدوارم آنرا پذیرا باشید هر چند قلم من از نوشتن پیام بر روی کاغذ از برای شما قاصر است امت قهرمان انقلاب اسلامی یمان که با نثار خون بیش از صدها هزار شهید به ثمر رسید احتیاج به فداکاری و ایثار دارد و مسئولیت هایی بر دوش یکایک ما دارد که اگر از زیر بار این مسئولیت ها شانه خالی کنیم فردای محضر در پیش خداوند متعال مسئول خواهیم بود و حرفی برای گفتن نخواهیم داشت و در برابر خون شهیدان عزیز مدیون خواهیم بود.

شهیدانی که با نثار بهترین سرمایه زندگی خود درخت اسلام را آبیاری نمودند و از شما می خواهم که فقط راه شهیدان را ادامه دهید. چون شهید دعوت می کند مردم را به وحدت ، به فداکاری، به شهامت و شجاعت. مردم عزیز امام و روحانیون محترم را تنها نگذارید چون آنها بودند که ارشادهای خود ما را از ظلمت به روشنایی راهنمایی کردند و بیائید که اگر خدای ناکرده روحانیت تضعیف بشود انقلابیمان شکست سختی خواهد خورد و دشمن زبون هم در پی چنین فرصت هایی است.

توجه به دغدغه جوانان و آینده سازان:

پيامم خدمت دانش آموزان اين است كه سنگر مدرسه را رها نكرده و در پشت جبهه مشت محكمى بر دهان ياوه گويان داخلى بزنند . ولى اگر يك موقع جبهه احتياج داشت با تمام نيرو و از صميم قلب به جبهه بشتابند .

خلاصه زندگی:

سید جواد در فردوس و در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود به دلیل علاقه وافری که خانواده اش به امامان و معصومین داشتند نامش را سید جواد گذاشتند و هنوز دو سال از عمرش نگذشته بود که زلزله سال 47 خانه گرم و صمیمانه شان را در هم کوبید و از همان اول در سختی بزرگ شد او در همان کودکی به نماز و قرآن علاقه زیادی داشت و قرآن را با لحن زیبایی تلاوت می نمود.هنوز در دوران ابتدایی که انقلاب امام رضوان به پیروزی رسید و در همان کودکی با وجود سن کمی که داشت در تمام راهپیمایی ها شرکت نمود. در سال 62 از طریق بسیج برای فراگرفتن آموزش نظامی به کاشمر اعزام شدو برای مدت 3 ماه در منطقه عملیاتی مشغول به خدمت و جانبازی شد و در عملیات والفجر3 شرکت کرد واز ناحیه دست راست مجروح شد و مدت 3 ماه در بیمارستان بستری شد و پس از بهبودی درآزمون آموزش و پرورش قبول شد و روانه تربیت معلم شد و هنوز سه ماه از دانشگاهش نگذشته بود که در سال 64 برای بار دوم روانه جبهه شد و در عملیات والفجر 8 شرکت کرد و مفقود گردید.

روحش شاد و راهش پر رهرو

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها