یادداشت//

«ما می‌توانیم»

با ده هاسند و دلیل برگرفته از مکتب حسینی باید گفت که تضمین پیشرفت انقلاب در گرو همین تفکر و اراده "ما می‌توانیم هاست"
کد خبر: ۹۰۷۱۳۱۶
|
۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ یکی گفت: هنوز با این نابسامانی بازار، پای آرمان‌های انقلاب و رهبرت هستی؟!  گفتم: در مکتب حسین (ع) ممکن است زمانی آب هم برای نوشیدن نداشت باشیـم!

بی معرفتی نسبت به مکتب حسینی تحلیل‌ها را سطحی وساده انگارانه می‌کند بعبارتی ژرف اندیشی در مکتب حسین (علیه السلام)  و یاران باوفایش بصیرتی را رقم می‌زند که حداقل قدرشناسی آن، گام گذاشتن در سیر و سلوک آن مکتب است.

اربعین حسینی در پیش است. یک اربعین از عاشورا در حال گذشتن است، اما بر زینب کبری (سلام الله علیها) صد اربعین گذشته است. هنوز قلم و زبانی یارای بیان تحمل این خواهر بر همه مصائب و بلا‌های عاشورا و وقایع بعد از آن نبوده است. اما همین خواهر در پاسخ، اعلام علنی می‌کند که: ما رایت الا جمیلا‼️

از ابتدای حرکت اباعبدالله (علیه السلام) به سمت کربلا تا صبح روز عاشورا، برخی فرصت‌ها را سوختند، برخی فرصت طلبی کردند، برخی برای خود فرصت ساختند. سختی‌های پیچ تاریخی انقلاب اسلامی هم دارای چنین فرصت‌هایی است از ناتوانی، ناکارآمدی و پیرو خسته بودن برخی مسئولین امر بعنوان فرصت سوز‌ها البته اگر نگوئیم فرصت طلب! گرفته تا مدیران و اندیشمندان خوش فکر و باعرضه و نیز جوانان انقلابی پر از نشاط جوانی و جهادی بعنوان فرصت سازها.

ویژگی بارز فرصت سوز‌ها و فرصت طلب‌ها  " ترسویی" است و خصوصیت احسن فرصت ساز‌ها تفکر "ما می‌توانیم" است.

با ده هاسند و دلیل برگرفته از مکتب حسینی باید گفت که تضمین پیشرفت انقلاب در گرو همین تفکر و اراده "ما می‌توانیم هاست" نه تفکر ترس از فشار دشمن.

به قلم حسین عباسیان
ارسال نظرات
پر بیننده ها