دفاع ملت ها و سازمان های آزادی بخش در مقابل ظلم و تجاوز عمل تروریستی نیست/ تعریف امریکا از AFTF و تروریست با منطق بشریت سازگار نیست

عموزاد: به نظر آمریکا هر کشوری که جلوی آنها بایستد تروریست است اما ایران این را قبول ندارد، در سال 1388 گروه fatf ایران را در لیست سیاه و تحت فشار قرار دادند و ایران را تروریست نامیدند، اما دیپلمات های ما با آنها مذاکره کرده و از لیست سیاه خارج شدیم، مجلس ما قانونی را تصویب کرد اعمالی که افراد ، ملتها و سازماهای آزادی بخش انجام می دهند دفاع از خود است و عمل تروریستی نیست.
کد خبر: ۹۰۷۱۲۸۶
|
۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، کارشناس مسائل سیاسی در مورد fatf  بیان داشت:  گروه ویژه اقدام مالی (fatf) گروهی است که از پول شویی بانکها جلوگیری می کند یعنی پولهای حرام را با حلال مخلوط کرده و به دنبال سود دهی هستند.

وی افزود: در سال 1989 در پاریس 35 کشور نشستند و برای مبارزه با پول شویی 40 بند نوشتند . کارگروه جی 7 ، fatf را به سازمان ملل واگذار کردند.

حسین عموزاد بیان کرد: کشورهایی   fatf را اجرا می کنند و  از کشورها می خواهند تا آنان هم اجرا کنند ولی گروهی هستند که عضو این گروه نیستند و آمریکا و اروپایی ها به آنها فشار اقتصادی می آورند،  ایران با مبارزه با پول شویی مشکلی ندارد با 40 بند مشکلی نداریم اما با 9 بند دیگر که برای تعریف تروریست از نظر آنها است مشکل داریم.

وی اظهار داشت: به نظر آمریکا هر کشوری که جلوی آنها بایستد تروریست است اما ایران این را قبول ندارد، در سال 1388 گروه fatf ایران را در لیست سیاه قرار داد و ایران را تحت فشار قرار دادند و ایران را تروریست نامیدند. اما دیپلمات های ما با آنها مذاکره کرده و از لیست سیاه خارج شدیم. مجلس ما قانونی را تصویب کرد که اعمالی که افراد ، ملتها و سازماهای آزادی بخش انجام می دهند دفاع از خود است و عمل تروریستی نیست.

ایشان در ادامه گفت: اقداماتی که در این روزها انجام می شود زیر نظر دولت است و گران شدن ارز و سکه و ... مقصر اصلی خود دولت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها