مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

72درصد از واحد های مسکونی روستایی مقاوم نیستند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه با ابراز خرسندی از مشارکت مردمی در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: این نهاد نسبت به پنج سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.
کد خبر: ۹۰۷۱۲۷۵
|
۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان: سجاد صنعتی‌منفرد با بیان اینکه با حمایت های دولت جهت مقاوم سازی خانه های روستایی استان زنجان اظهار داشت:  از91 هزار و 265 واحد ،  تعداد 46 هزار 836 واحد مقاوم‌سازی در زنجان انجام شده است.

وی از آمار 51درصدی واحد های مقاوم سازی شده در زنجان خبر داد و عنوان کرد: از سال 1384تا1396این میزان آمار به ثبت مقاوم سازی رسیده شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، زنجان را در امر مقاوم سازی مسکن های روستایی جزو استان های پیشرو کشور خطاب نمود و افزود: در این زمینه 11 درصد از متوسط سایر استانهای کشور جلوتر است.

صنعتی منفرد با اشاره به اینکه153 روستا در استان روی گسل هستند خاطرنشان کرد: 17هزارو 734واحد روستایی مسکونی در این تعداد روستا قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه 5هزارو 259 واحد مسکونی روستایی مقاوم سازی شده است تصریح کرد: 72درصد از واحد های مسکونی روستایی مقاوم نیستند.

این مقام مسئول گفت در تلاش هستیم با تسهیلات طرح ویژه که با همت مسئولان استانی و بانکهای استان که به سه هزار پانصد فقره سهمیه افزایش یافته است در راستای مقاوم سازی کار انجام دهیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از اجرای طرح هادی در 98 درصد روستاهای بالای 20 خانوار زنجان اشاره نمود و تصریح کرد: زنجان 710 روستای بالای 20 خانوار دارد.

صنعتی منفرد با بیان اینکه زنجان در تهیه و اجرای طرح های هادی نیز جرو استان های پیشرو کشور است  ابراز داشت : در تهیه و اجرای این طرح ها از میانگین کشوری جلوتر هستیم.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی است خاطر نشان کرد: این امر گامی مهم در جهت پیشبرد طرح جامع بهسازی و سازماندهی مساکن روستایی، ساماندهی و ایجاد امکانات رفاهی و اجرای سایر طرح‌های عمرانی بوده و در نهایت بهبود وضعیت مسکن روستائیان را به همراه خواهد داشت.

ارسال نظرات