دونمایش از دفتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان از دوم تا چهارم آبان ماه ۹۷ در نقاط مختلف شهر مرزی مهران برای زائرین کربلا به نمایش در می‌آید.
کد خبر: ۹۰۷۱۲۷۳
|
۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب انقلاب اسلامی استان کردستان ضمن اعلام این خبر گفت:: درراستای سیاست‌های محوری حوزه هنری و به منظور تبیین فرهنگ عاشورا که انقلاب اسلامی هم با تأسی از آن شکل گرفت با زبان هنر، دونمایش تولید شده دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد واحد نمایش استان همزمان با عزیمت زائرین اربعین حسینی در مرز مهران اجرای عمومی خواهند داشت.

وی افزود: نمایش خیابانی «مسافر» به طراحی وکارگردانی «یونس صحرارو» و نمایش صحنه‌ای «فانوس» به نویسندگی «امیر زاوش» وکارگردانی محمد نقی حیدری هر دو ازشهرستان قروه در مرز مهران اجرا می‌شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان تصریح نمود، در این دو نمایش هنرمندان با الهام از واقعه کربلا و مفاهیم بلند قیام عاشورا که امروز در سراسر جهان طنین انداز شده است تلاش‌می‌نمایند پیام آزادی خواهی و ظلم ستیزی حضرت اباعبدا... الحسین (ع) را با زبان هنر و در استقبال از زوار حسینی به تصویر درآورند.

وی گفت: نمایش مسافر داستان مسافرانی است که قصد دارند در زمان‌های مختلف به کربلای حسینی بروندومنتظر کاروانی هستند که با آن‌ها راهی سفر کربلا شوند. در این نمایش بازیگرانی، چون «ایوب طالب پور-بهزاد فرمانی ومحمد نقی حیدری» ایفای نقش می‌نمایند.

همچنین نمایش صحنه‌ای «فانوس» به نویسندگی «امیر زاوش» وکارگردانی محمد نقی حیدری از قروه در مرز مهران ودر موکب‌های زائرین اجرا می‌شود. در این نمایش مهدی صحرارو-محمد رضایی- امیر محمد کریمی-امیر حسین کوثری ومهیار صحرارو باز‌ی می‌کنند.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات