خبرهای داغ:
مدیر موکب امام رضا(ع) تبریز با اشاره به برپایی موکب استقبال از زائرین خارجی اربعین در تبریز، اظهار داشت: سال گذشته این موکب در پارک یادگار امام در حاشیه اتوبان شهید کسایی مستقر بود ولی امسال در سه راهی فرودگاه و در مسجد النبی پذیرای زائران خارجی است.
کد خبر: ۹۰۷۱۲۲۱
|
۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸

حجت الاسلام شعبانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه اغلب زائرانی که از تبریز عبور می‌کنند ترکیه‌ای هستند، افزود: زائران جمهوری آذربایجان از مرزهای استان اردبیل وارد ایران شده و مانند زائران ترکیه‌ای پس از عبور از استان‌های مختلف، خود را به مرز شلمچه که مختص تردد زائران خارجی است، می‌رسانند.

وی پذیرایی در این موکب را غذای گرم، نوشیدنی سرد و گرم و اسکان عنوان کرد و ابراز داشت: زائران ترکیه‌ای پس از استراحت و تجدید قوا در این موکب، عازم مرز شلمچه می‌شوند.

حجت الاسلام شعبانی با اشاره به اینکه سخنرانی یکی از علما در زمینه اباعبدالله الحسین به زبان ترکی استانبولی یکی دیگر از برنامه‌های محوری در این موکب است، اضافه کرد: اهدای یادبودهای پیاده روی اربعین از دیگر اقدامات فرهنگی این موکب است.

رایزن سابق فرهنگی ایران در ترکیه در پایان با بیان اینکه این موکب از 23 مهر آغاز به کار کرد و تا ششم آبان ادامه خواهد داشت، بیان کرد: هزینه‌های این موکب را خیرین تأمین کرده‌اند و جوانان داوطلب نیز در استقبال از زائرین اربعین مشارکت دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها