خبرهای داغ:
سه گروه هنری آذربایجان شرقی با شرکت در سومین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین با عنوان « روایت راهیان» در مرز ایران و عراق مستقر شدند.
کد خبر: ۹۰۷۱۲۱۷
|
۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سرپرست گروه های اعزامی و نماینده حوزه هنری استان آذربایجان شرقی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این همایش بین‌المللی تئاتر از 28 مهر تا 8 آبان ماه با حضور گروه‌های نمایشی از سراسر کشور در ایران و عراق برگزار می‌شود.
میثم حبیبی گفت: همایش یاد شده در بخش‌های «تعزیه»، «نقالی و پرده‌خوانی و مقتل‌خوانی» و «نمایش‌های موکبی و خیابانی» برنامه‌ریزی شده است.
وی افزود: از آذربایجان شرقی سه گروه در قالب های تعزیه خوانی، نمایش، نقالی و پرده خوانی به این همایش اعزام شده اند که قرار است برنامه های متنوعی را برای زائران اربعین اجرا کنند.
حبیبی ادامه داد: گروه تئاتر شب در بخش ایران و در مرز بین ایران و عراق، در پایانه مرزی مهران به اجرای تعزیه خوانی با موضوع اسرای کربلا و مصیبت نامه شام و خطبه حضرت زینب(س) می پردازند.
سرپرست گروه های اعزامی از آذربایجان شرقی به مرز عراق گفت: در بخش نقالی و پرده خوانی که توسط مرشد علی مداحی اجرا می شود، موضوعاتی نظیر راس الشهداء(راس الحسین و راس العباس(ع))، چهلم آن امام همام، خطبه حضرت زینب(س) و امام زین العابدین در مسیر نجف اشرف و کربلای معلی برای زائران نقالی و پرده خوانی می شود.
وی افزود: شبیه خوانانی از هیئت عزاداران موسی بن جعفر(ع) با موضوع جریان امان نامه، توبه حر و مراوده بین شمر بن ذی الجوشن و عمر بن سعد به صورت تعزیه در مسیر پیاده روی اربعین به اجرای نمایش می پردازند.
حبیبی خاطر نشان کرد: 14 نفر از آذربایجان شرقی توسط حوزه هنری استان در قالب سه گروه به سومین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین با عنوان «روایت راهیان» اعزام شده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها