عضو فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: برخی از افراد و جریانات داخلی بر توانمندی و ظرفیت‌های داخلی اعتماد ندارند و همچنان فکر می‌کنند که راه حل مشکلات از آمریکا می‌گذرد.
کد خبر: ۹۰۷۱۱۴۷
|
۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج،  محمدعلی پورمختار عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با اشاره به توئیت اخیر یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر دیدار برخی از اعضای هیئت دولت با مراجع قم به منظور ترغیب مقام معظم رهبری برای مذاکره با آمریکا اظهار داشت: متاسفانه برخی از افراد و جریانات داخلی بر توانمندی و ظرفیت‌های داخلی اعتماد ندارند و فکر می‌کنند که راه حل مشکلات کشور از آمریکا می‌گذرد و باید با این کشور مذاکره کنند.

وی افزود: این افراد نمی‌توانند باور کنند که ایران با این حجم بالای نیروی توانمند و نخبه که باید به آن‌ها میدان داد می‌تواند از پس مشکلات برآید.

پورمختار با اشاره به ضعف مدیریتی دولت در مباحث تحقیقی و پژوهش‌های علمی گفت: علی رغم اینکه فعالیت‌های پژوهشی گسترده‌ای همواره از سوی هیئات علمی در کشور صورت می‌گیرد، اما هیچ نتیجه چشم گیری از این فعالیت‌ها حاصل نمی‌شود که این امر به ضعف مدیریتی معاونت علمی ریاست جمهوری برمی گردد.

وی با تاکید بر اینکه باید بودجه تحقیق‌های علمی متمرکز شود و اعتبارات لازم را برای کار‌های پژوهشی در نظر گیریم یادآور شد: طبیعی است با چنین خلاء‌هایی که موجب می‌شود کار‌ها به درستی پیش نرود عده‌ای به صنعت و تکنولوژی غرب چشم بدوزند و بخواهند از طریق مذاکره با آمریکا چیزی به دست آورند.

پورمختار در پایان خاطرنشان کرد: مسوولان باید اکنون همچون زمان جنگ تحمیلی به نیروی داخلی تکیه و اعتماد کنند و بدانند دانشمندان ما موفق‌تر از اروپایی‌ها عمل خواهند کرد.
ارسال نظرات