خبرهای داغ:
معاون عمرانی استاندار

انقلاب فرهنگی در سایه تولیدات استاندارد امکان پذیر است

فرخزاد گفت: اگر تحول اساسی در همه اقشار جامعه ایجاد نشود هیچ اتفاقی در بحث استانداردسازی بوجود نمی آید و فرهنگ جامعه باید تغییر کند و اگر محصولات غیراستاندارد را تولید و خرید نماییم انقلاب فرهنگی اتفاق نمی افتد 
کد خبر: ۹۰۷۱۱۰۳
|
۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علی فرخزاد معاون امور عمرانی استاندار در مراسم تجلیل از واحدهای نمونه استاندارد استان قزوین که با حضور مسلم بیات معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد و جمعی از مسوولان استانی و تولیدکنندگان استان در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد بیان کرد: در شرایط اقتصادی فعلی عرضه محصولات غیراستاندارد فراهم تر است و تقریبا نه مصرف کننده نه تولیدکننده و نه مدیران اهتمام زیادی برای اجرای استاندارد ندارند.

وی گفت: وضعیت موجود اصلا رضایت بخش نبوده و روشهای جاری بدون شک جوابگوی این سه راس مثلث یعنی مصرف کننده، تولیدکننده و مدیران نیست.

معاون امور عمرانی استاندار اظهار کرد: امسال بودجه عمرانی کشور ۲۳۰ هزار میلیارد تومان بوده که سهم استان ۳۳۰ میلیارد تومان اعتبارات دولتی و ۱۳۰۰ میلیارد تومان بخش خصوصی و بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان به شهرداری در استان اختصاص یافته است.

فرخزاد ضمن اشاره به الزام شرکتهای تولید آسفالت به استانداردسازی عنوان کرد: این شرکتها الزام به استاندارد تولیدات خود هستند اما به دلیل رعایت نکردن اصول استاندارد از سوی این شرکتها، چقدر باید برخورد قصایی داشته باشیم با اینکه تمام امکانات تولید به این شرکتها داده شده و این سخن یعنی اینکه فقط سازمان استاندارد نبابد پاسخگو باشد بلکه تولید کننده نیز باید در این امر دخیل باشد.

وی اضافه کرد: عرضه محصولات غیراستاندارد به وفور است و حتی دهکهای بالایی جامعه نیز اعتقادی به استفاده از مصرف محصولات با کیفیت بالا ندارند و این موضوع جامعه را با مشکلات زیادی مواجه می کند

معاون امور عمرانی استاندار گفت: اگر تحول اساسی در همه اقشار جامعه ایجاد نشود هیچ اتفاقی در بحث استانداردسازی بوجود نمی آید و فرهنگ جامعه باید تغییر کند و اگر محصولات غیراستاندارد را تولید و خرید نماییم انقلاب فرهنگی اتفاق نمی افتد و رسیدگی به این وضعیت نیاز به احیای امر به معروف و نهی از منکر دارد.

 

موازی کاری واحدهای تولیدی موجب ایجاد مشکلاتی در بخش تولید شده

در ادامه کشاورز قاسمی رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین بیان کرد: قوانین ما در ارتباط با سازمان استاندارد خوب است اما نتوانسته از حدودی که قانون برای سازمان معین کرده استفاده کند.

وی گفت: بحث موازی کاری واحدهای تولیدی موجب ایجاد مشکلاتی در بخش تولید شده است و باید از ظرفیتهای قانونی در مسیر تولید استفاده شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین اظهار کرد: در بحث برند حلال، بازار برند حلال بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار درآمدزایی دارد و سهم ما با توجه به اسلامی بودن فقط ۶ میلیارد دلار است و این امر به دلیل موازی کاری دستگاه ها بوده و همین امر موجب سردرگمی بخش تولید شده است و اگر اهمیت این بازار را بدانیم می توانیم با سرعت بیشتری در بازارهای جهانی وارد شویم.

کشاورز قاسمی عنوان کرد: در بحث صادرات باید به این نکته اشاره کرد که مگر جان شهروند ایرانی، بی ارزشتر از شهروند اروپایی است که در توزیع اقلام غذایی بهترین بخش تولید صادر میشود. این امر نیاز به رسیدگی و تغییر فرهنگ تولیدات داخلی دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها