دبیر ستاد اربعین حسینی سپاه و بسیج گفت: ستاد اربعین سپاه در عراق با کمک به مؤسسات مردم‌نهاد، قریب ۱۱۰ هزار ظرفیت اسکان را در شهرهای نجف کربلا و سامرا ساماندهی کرده است.
کد خبر: ۹۰۷۱۰۰۰
|
۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹

به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، سردار یعقوب سلیمانی  در جمع خبرنگاران مستقر در مرز شلمچه با اشاره به برگزاری جلسه ستاد استقبال از زائران غیر ایرانی در پایانه مرزی شلمچه اظهار داشت: هدف از این هماهنگی هم‌افزایی و برنامه‌ریزی در جهت تکریم زائران غیر ایرانی است که از هفت مرز کشور وارد می‌شوند.

وی اظهار کرد: هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم در مبادی ورودی برای تشکیل ستاد استقبال مردمی با مشارکت همه دستگاه‌ها و با محوریت مردم انجام‌شده است.

وی تصریح کرد: هرساله نسبت به سال قبل شاهد حضور مضاعف زائران هستیم و امسال هم نسبت به پارسال با توجه به تکریمی که در سنوات گذشته اتفاق افتاده، ظرفیت حضور زائران از مرزهای زمینی دو برابر شده است.

دبیر ستاد اربعین سپاه و بسیج گفت: با پیش‌بینی‌هایی که در مبادی ورودی کشور انجام‌شده و با هماهنگی که با کشورهایی که زائرانشان داوطلبانه حضور می‌یابند، ستاد استقبال در مرزهای شلمچه و مهران تشکیل‌شده است.

سلیمانی افزود: زائران غیر ایرانی از استان‌های شمال غرب کشور همچون آستارا، آذربایجان غربی و شرقی، ایلام، اردبیل و مرز مهران وارد کشور می‌شوند و بر اساس آمار موجود و برحسب تعلقاتی که دارند، مسیر خروجی اتباع خارجی مرز شلمچه است.

وی اظهار کرد: در بحث کلیات اربعین حسینی، ستاد اربعین سپاه و بسیج از اول آبان ماه راهیان نور دانش‌آموزی و عمومی را متوقف کرده و تمامی ظرفیت‌های ترابری شامل 650 دستگاه اتوبوس جوان سیر، 2 رام قطاری که از تهران به خوزستان می‌آید بسترها و زیرساخت‌های اسکان در شهرها و استان‌های مسیر ورودی به مرزها و تمامی ظرفیت‌هایی که مربوط به خادمان شهدا هستند درواقع در خدمت به اربعین حسینی و سایر دستگاه‌ها و مردم قرار می‌گیرد.

وی بابیان اینکه امسال اقدامات خوبی انجام‌شده است، تصریح کرد: ستاد اربعین سپاه در عراق هم با کمک به مؤسسات مردم‌نهاد قریب به 110 هزار ظرفیت اسکان را در شهرهای نجف کربلا و سامرا ساماندهی کرده است.

دبیر ستاد اربعین سپاه عنوان کرد: 12 اکیپ پزشکی را نیز با کمک و مشارکت هلال‌احمر که دارو را تأمین می‌کند اجرا و عملیات تیمهای پزشکی توسط ستاد اربعین سپاه صورت می‌گیرد.

سلیمانی گفت: 200 دستگاه تریلر کار حمل بار موکب‌های ایرانی در عراق را عهده هستند ضمن آنکه جهت حمل‌ونقل زائران در مرز مهران نیز تا اطراف نجف استقرار پیداکرده‌اند و زائران را به‌طور رایگان انتقال می‌دهند.

وی افزود: در موضوع فرهنگی نیز پشتیبانی از مؤسسات فرهنگی، دستگاه‌ها را در عراق ساماندهی کرده‌ایم ، ظرفیت پمپ‌بنزین سیار ایجادشده و نانوایی‌های نیز باری پخت غذا مهیا شده است.

وی اظهار کرد: بر مبنای تمهیدات اندیشیده شده روزانه اسکان ما در عراق به‌طور 12 شبانه‌روز برنامه‌ریزی‌شده، یک‌میلیون و 320 هزار نفر شب است، امسال نیز هماهنگی و افزایی با این نگاه که همه خادمان زائران اباعبدالله الحسین باشیم نسبت به سال گذشته برجستگی‌های خودش را دارد.

ارسال نظرات