مدیر جهاد کشاورزی خداآفرین خبر داد

سرشماری کلنی‌های زنبورعسل در خداآفرین

مدیر جهاد کشاورزی خداآفرین از آغاز سرشماری کلنی‌های زنبورعسل در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۷۰۸۸۵
|
۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رشید نظمی  در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: سرشماری کلنی‌های زنبورعسل در شهرستان خداآفرین همزمان با سراسر کشور از ۱۴ مهرماه با حضور فعال کارشناسان و مروجین پهنه‌بندی آغاز شده است.

وی گفت: جمع‌آوری آمار و اطلاعات دقیق کشاورزی از ارکان اصلی سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی می‌باشد.

نظمی تأکید کرد: زنبورداری در سطح شهرستان خداآفرین از جمله مشاغل مهم کشاورزی بوده و توسعه آن مستلزم داشتن اطلاعات دقیق از تعداد کلنی‌ها به تفکیک مدرن و سنتی و همچنین تعداد بهره‌برداران می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خداآفرین سرشماری کلنی‌های زنبورعسل را در برآورد تولید، افزایش عملکرد از طریق تغییر الگوی زنبورداری از کلنی‌های سنتی به کلنی‌های مدرن را بسیار مفید دانست و آن را از محاسن سرشماری ذکر کرد. وی از بهره‌برداران و زنبورداران شهرستان خداآفرین خواست در سرشماری کلنی‌های زنبورعسل با کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی همکاری‌های لازم را به عمل‌آورند.

وی افزود: این شهرستان در مقایسه با دیگر شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی از ظرفیت بسیار مطلوبی در زنبورداری و تولید عسل برخوردار می‌باشد.

نظمی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ‌بر ۹۰ هزار کلنی مورد سرشماری قرار گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خداآفرین همچنین با توجه به ظرفیت بالای شهرستان در تولید عسل، توسعه صنایع فرآوری و بسته‌بندی عسل را یک گام بنیادین در ایجاد ارزش‌افزوده، اشتغال و تولید و افزایش درآمد و رفاه زنبورداران در این شهرستان دانست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار