خبرهای داغ:
مدیر عامل متروی تبریز ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح مترو تبریز به یک قصه طولانی تبدیل شده است، گفت: با وجود هزینه کرد 1800میلیاردی هنوز کمتر از نصف طرح مترو تبریز به بهره برداری رسیده است.
کد خبر: ۹۰۷۰۸۷۵
|
۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵

با وجود هزینه کرد 1800میلیاردی هنوز کمتر از نصف طرح مترو تبریز به بهره برداری رسیده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مصطفی مولوی فرد افزود: تاکنون یازده ایستگاه مترو تبریز به بهره برداری رسیده ولی با این وجود هیچکدام از ایستگاه ها کامل نشده و ناقص هستند.

وی ادامه داد: قطار شهری تبریز چهار خط مصوب دارد که خط یک آن  به طول ۱۷کیلومتر به سه فاز تقسیم می شود که دوفاز آن از میدان ائل گلی تا میدان ساعت به بهره برداری رسیده است.

مولوی اضافه کرد : از ۱۸ ایستگاه خط یک تعداد ۱۰ ایستگاه با وجود نواقصی از قبیل سیستم الکترونیکی pls)سیستم اعلام مسافر)، سیستم مخابراتی و سیستم سیگینالینگ به بهره برداری رسیده و همزمان عملیات رفع نواقص در دست اقدام است.

وی افزود: خط دو قطار شهری تبریز به طول ۲۲ کیلومتر و شامل ۲۰ ایستگاه  از قراملک تا دانشگاه آزاد تبریز با اعتبار ۵۱۵۵میلیارد ریال  در دست اقدام است و خط سوم نیز از با امتداد شمالی و جنوبی و به طول ۱۵ کیلومتر و شامل ۱۴ ایستگاه از فرودگاه بین المللی تبریز آغاز و با عبور از میدان آذربایجان و خیابان انقلاب و از طریق دانشسرا و خیابان ارتش به پایانه بزرگ اتوبوس های شهری تبریز جنب بزرگراه شهید کسایی ختم می شود.

مولوی در مورد خط چهار متروی تبریز نیز گفت: خط چهار به طول ۱۵ کیلومتر شامل ۱۸ ایستگاه  از میدان آذربایجان آغاز و به انتهای خیابان شهید رجایی ختم می شود و از ویژگی های منحصر به فرد این خط که به صورت لوپ طراحی شده حلقه اتصالی بین تمامی خطوط ریلی مترو تبریز است.

وی همچنین از آغاز مطالعات و پیگیری مناقصات و تامین منابع برای خط پنج مترو تبریز خبر داد و افزود: این خطر مختص برون شهری از تبریز تا سهند بوده و در ایستگاه 18 با خط یک مشترک خواهد بود و از لاله آغاز و با گذر از مقابل کارخانه تراکتورسازی به سمت شهر جدید سهند حرکت و خسروشهر را پوشش داده و موجب تسهیل در رفت و آمد مردم این منطقه و رفع ترافیک خواهد شد.

مولوی در ادامه از خبرنگاران خواست با انعکاس مشکلات طرح مترو تبریز این طرح را به مطالبه عمومی تبدیل کنند چراکه این طرح عظیم و زیرزمین بوده و مردم بیشتر در جریان روند آن نیستند و علت تاخیر در اجرا و بهره برداری بی توجهی به این طرح است و اگر توجه می شد به جای اهمیت  دادن به آن این همه روگذر و زیرگذر در تبریز ساخته نمی شد.

خبرنگاران ظهر امروز از ایستگاه های مختلف مترو تبریز بازدید و در جریان روند اجرای این طرح قرار گرفتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها