به همت جوانان و اعضای شورای روستای چم شهاب گناوه مردم این روستا در یکی از منازل ساکنین این روستا جمع شدندو شب نشینی خودرا طبق آیین و سنن روستا به جای اوردند.
کد خبر: ۹۰۷۰۸۶۰
|
۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از گناوه، دراین آیین که  اهالی روستا، اعم از زنان و مردان ، بزگسالان و خردسالان ، جوانان  و نوجوانان حضور داشتند ، مطالب و اطلاعاتی پیرامون تاریخ این روستا توسط بزرگان این مجلس بیان شد.
در این نشست نیز ، تعدادی از پیرمردها و پیرزنان روستابه بیان خاطراتی از دورانهای قدیم و جوانی و نوجوانی خود پرداختند.
همچنین در این ائین تعدادی از شروخوانان روستا به شروخوانی پرداختند .
یکی  از اهالی روستا که سن وی بیش از هشتاد سال بود نیز با خواندن شعرهایی از شاهنامه فردوسی و دیگری با خواندن ابیاتی از حافظ و سعدی به بیان خاطراتی از شب نشینی ها و اجرای این اداب و رسوم در بین مردم روستا در سالهای گذشته اشاره نمودند.
حسن شهابی از جوانان  روستا و برگزار کننده این شب نشینی گفت : هدف ما زنده نگه داشتن اداب ورسوم کهن خود و مردم روستا می باشد.
شهابی ابز داشت : مدت زمانی است که فقط از زبان افراد سن بالا نیز می شنویم که چنین برنامه هایی در گذشته در روستا بر گزار می شده است و لی متاسفانه امروز در حال فراموش شدن است .
وی تصریح نمود: تصمیم براین گرفته شد، تا جهت نزدیک تر شدن مردم روستا و اشنایی با فرهنگ و ائین اصیل خود نسبت به بر گزاری این کار مهم فرهنگی اقدام نماییم.
شهابی ابراز داشت : با دعوت از همه اهالی روستای چم شهاب و هنرمندان روستا  در زمینه کتابهای استاد سخن سعدی و حافظ خوانان و همچنین شاهنامه خوانان و شروه خوانان و مورخین روستا اقدام به برگزاری این ایین نماییم
وی حضور مردم روستا و استقبال انان در این کار بزرگ فرهنگی را  زمینه ای مناسب دانست تا نسبت به برگزاری این شب نشینی ها و زنده نگه داشتن ائین ورسوم روستا برنامه ریزی خوبی انجام شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها