خبرهای داغ:
سرویس خبری بسیج علمی گزارش می دهد

تجاری سازی طرح مخترع جوان سیستانی و بلوچستانی

حامد شاه بخش، مخترع و مبتکر سیستان و بلوچستانی، فارغ التحصیل رشته مهندسی فناوری اطلاعات(IT) دانشگاه علمی کاربردی، مربی و عضو گروه رباتیک استان با ایده های خود به کسب درآمد رسید.
کد خبر: ۹۰۷۰۷۵۳
|
۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
تجاری سازی طرح مخترع جوان سیستانی و بلوچستانی 
 

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی از سیستان و بلوچستان، مخترع جوان استان ایده ثبت شده خود را به مرحله تجاری سازی رساند.

شاه بخش در خصوص اختراعات خود گفت: دو اختراع ثبت شده با نام طراحی و اجرای  سیستم اعلام سرقت کافوها و حوضچه های مخابراتی و میل دوقلوی جلوگیری از خشکی مخاط و خونریزی بینی را تا کنون در کارنامه کاری خود دارم.

وی از دیگر فعالیتهای خود اشاره کرد: فعالیت بر روی پروژه های ربات های صنعتی، از جمله پروژه  قایق رباتیک  امدادگر، نظامی،  نگهبان  بر سطح دریا  با همکاری تیم اعضای تیم رباتیک و در زمینه طراحی وب سایت در حال حاضر مشغول به فعالیت هستم.

مخترع جوان استان بیان داشت: طرحهای بنده از نوع خاصی الگوبرداری نمی کند و ابتکارات بنده در زمینه  الکترونیک و پزشکی می باشد.

شاه بخش از جوایز دریافتی خود به موارد ذیل اشاره کرد:

-تقدریرنامه مبتکر برتر مرکز علمی کاربردی زاهدان 1 

-گواهینامه پژوهشگر برتر در هفته پژوهش و فناوری سال 91 و 94

-برگزیده جشنواره جوان خوارزمی سال 91

-برگزیده  جشنواره عمل تا عمل سال 92

-شرکت در جشنواره منطقه ای اختراعات کویر سال 93

-حضور در نمایشگاه بین المللی تهران سال 96 با طرح سیستم اعلام سرقت و میل دوقلوی جلوگیری از خشکی مخاط و خونریزی بینی

-مخترع برتر دانشگاه جامع علمی کاربردی سال 94

-مخترع برتر دانشگاه جامع علمی کاربردی سال 96 ( فن بازار )

وی درباره حمایت نهادهای مختلف اظهار داشت: مرکز آموزش  عالی علمی – کاربردی زاهدان یک، واحد استانی دانشگاه و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری که جا دارد در همین جا از جناب دکتر سالارزهی، جناب یعقوبی و جناب صباغی تشکر و قدردانی جهت حمایتهای بی دریغشان داشته باشم. اما دیگر نهادها حمایتی نداشتم چونکه این پروسه رفت و آمدهای زیادی را می طلبد.

مخترع جوان ادامه داد: بی شک تنها حمایت کننده معنوی و تاحد امکان مالی خانواده می باشد، سازمانها بسته به شرایط و ضوابطی که دارند کار را برای فرد مبتکر سخت می کنند، فرد مخترع در صورتی که  طرح وی در جشنواره های منطقه ای  و غیره ...یکی از سطوح بنیاد ملی نخبگان را کسب نماید، می تواند از مزایای طرح و حمایت های مالی استفاده نماید،  در غیر اینصورت برای تجاری سازی اختراع خود باید دست به دامان وام های پژوهشی شود که این خود مستلزم طی کردن بوروکراسی اداری می باشد.

وی ادامه داد: خیلی از مخترعین ما جهت ساخت حتی یک دمو از کارشان نیاز مالی دارند، و وقتی از سازمانی حمایت نمی شوند مشاهده می شود که مجبورند که نام افراد دیگری را در ثبت اختراع خود وارد کنند تا بتوانند آن کار را به اجرا برسانند، متاسفانه این مشکلی است که گریبان گیر خیلی از دوستانی که تازه می خواهند ایده خود را به اختراع تبدیل کنند، است. و این به دلیل عدم آشنایی فرد با روند صحیح ثبت اختراع می باشد، در این میان اگر سازمانها و موسسات پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان و سایر ارگانها از طرحها و ابتکارات برتر حمایت مالی به عمل آوردند، کمتر شاهده سوءاستفاده های افراد سود جو و واسط خواهیم بود.

شاه بخش در خصوص تجاری سازی محصولاتش عنوان کرد: بنده به همراه دو نفر از دوستان مخترع دیگر، اختراع سیستم امنیتی حوضچه ها و کافوهای مخابراتی را به مرحله تجاری سازی رسانیده و اینک در مراحل اتمام کار می باشیم. قرارداد این پروژه با شرکت مخابرات استان سیستان و بلوچستان منعقد شده است.

مخترع جوان افزود: ادامه تحصیل و ساخت ایده های برتر از اهداف بلند مدت بنده است.

وی با توصیه ای به مخترعین جوان و افرادی که ایده خود را به ثبت رسانده اند، گفت: توصیه این حقیر به جوانان عزیز این است که دلسرد نشوند و با پشتکار و با عزم قوی پیش بروند و تلاش کنند، قطره های آب به خاطر قدرتشان سنگ را سوراخ نمی کنند، بلکه این مداومتشان است که سنگ را می شکند. در پایان از خانواده ام و تمام کسانی که مرا در رسیدن به اهدافم حمایت کردند تشکر می کنم.

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار