خبرهای داغ:
سرهنگ برزگر گفت: امسال ۲۰۰ یادواره در راستای کنگره سه هزار شهید استان در حوزه های بخشی و قشری و در سطح روستاها، مساجد، شهرها برگزار شد و در همه این یادواره ها مساعدت شهرداری ها مشهود است که این امر جای تقدیر دارد.
کد خبر: ۹۰۷۰۷۵۲
|
۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، سرهنگ عباس برزگر جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در نشست شهرداران استان قزوین که در خصوص آماده سازی فضای شهری جهت برگزاری کنگره سه هزار شهید استان قزوین برگزار شد بیان کرد: در بحث آماده سازی فضای شهری جهت برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین، همکاری شهرداران، شوراها، دستگاهها و ادارات مطلوب بوده است. 
 
وی گفت: امسال ۲۰۰ یادواره در راستای کنگره سه هزار شهید استان  در حوزه های بخشی و قشری و در سطح روستاها، مساجد، شهرها برگزار شد و در همه این یادواره ها مساعدت شهرداری ها مشهود است که این امر جای تقدیر دارد.
 
جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اظهار کرد: چهار درخواست از شهرداران داریم که
شامل سرکشی به خانواده معزز شهدا می باشد و تا امروز سرکشی به ۱۵۰۰ خانواده توسط تیمهای سرکشی انجام شده و مابقی از طریق شهرداری ها و شوراها و ائمه جماعات انجام شود.
 
سرهنگ برزگر عنوان‌کرد: در بحث تندیسها و تمثال شهدا در شهرها مرمت لازم انجام شود. در بحث فضاسازی از شهدای همان مراکز جهت ساخت المان و بنر استفاده شود. همچنین در بحث تبلیغات نیز طبق مقرری مصوبات قبلی جلسات، این تبلیغات از اول آبان شروع شود و مناسبتها و افتتاحیه ها بنام شهدا انجام شود.
 
وی افزود: پنج اجلاسیه در یک سطح را خواهیم داشت که شامل اجلاسیه فرهنگیان به عنوان اجلاسیه اول، اجلاسیه دانش آموزی، اجلاسیه جامعه زنان، اجلاسیه دانشجویی
 و روز پنجم، اختتامیه می باشد که با حضور خانواده های شهدا و مسوولان استانی و کشوری همچنین دانشجویان ‌خارجی دانشگاه بین المللی می باشد.
 
در ادامه زاهدپور مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری قزوین اظهار کرد:  در بحث پیاده روی اربعین یک موکب در شهر آوج استقرار یافته و نیاز به کمکهای مردمی و شهرداران استان دارد که تنها موکب درون استان می باشد و شهرداری ها در این حوزه جهت کمکهای نقدی ورود یابند. 
 
وی گفت: در بحث فضاسازی شهری مربوط به برگزاری کنگره سه هزار شهید استان قزوین، امور مربوطه از لحاظ اجرایی باید با سرعت و دقت بیشتری از سوی شهرداران انجام شود. 
مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری قزوین عنوان کرد: در این بیست روز باقیمانده از تمام ظرفیت شهرداری ها باید استفاده کنیم تا به نحو احسن این کنگره ملی انجام شود و ایجاد گروهی برای بازرسی و‌پیگیری عملکرد شهرداری ها در بحث کنگره باید ایجاد شود.
 
مریم نخستین شهردار محمدیه نیز در این جلسه بیان کرد: پیشرفت کار در محمدیه از بحث زمانبندی جلوتر است. در بحث بازپیرایی مزار شهدای محمدیه، آبروی محله، دیدار با خانواده شهدا، بازپیرایی تابلوهای شهدا، دیوار نگاره ها انجام شده و خوشبختانه در بحث فضاسازی ۱۵۰ درصد در بخش محمدیه انجام شده است.
 
سرهنگ محمد امیری مقدم معاون فرهنگی اجتماعی سپاه صاحب الأمر استان عنوان کرد: در بحث سرکشی به خانواده های شهدا، این امر باید با ملاحظات بیشتری انجام شود چرا که در این بازدیدها با شخصیت شهدا و پیام آنها بیشتر آشنا شده و در واقع بخشی از فرهنگ شهادت از این طریق انتقال می یابد.
 
وی گفت: در بحث مبادی ورودی استان، اقدامات لازم با استفاده از سازه های خود شهرها انجام شود و تا این لحظه ها در برخی نواحی شهری شهرستان قزوین و برحی شهرهای استان، نصب سازه های شهدا بر سردر کوچه ها شامل اسم و پیام و مشخصات هویتی و محل شهادت شهید، نصب شده است.
 
معاون فرهنگی اجتماعی سپاه صاحب الأمر استان افزود: نصب رینگ های مربوط به کنگره سه هزار شهید در میادن شهر قزوین، انجام شده و بهسازی مزار شهدا و تعویض پرچم ها در مزار شهدا نیز باید با سرعت بیشتری انجام شود و در انتقال پیام کنگره سه هزار شهید استان، حضور رسانه ها در بحث اطلاع رسانی بسیار مهم است.
 
کاظمی معاون خدمات شهری شهرداری قزوین نیز در این جلسه گفت: تبلیغات محیطی شامل بیلبوردها، پرچمها، تصاویر شهدا در ادارات و نصب تابلو در سردر کوچه ها در خال انجام است.
 
وی افزود: امسال استثنائا گلکاری خیابانها و معابر در سه نوبت انجام می شود همچنین کمک صد میلیونی شهرداری به بنیاد شهید جهت تعویض سنگ های مزار شهدا از اقدامات شهرداری قزوین می باشد.
 
 
1010/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها