خبرهای داغ:
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص حضور زنان بزرگ در ایران عراق و سطح جهان گفت: زنانی مانند شهید بنت الهدی صدر در عراق و مرضیه دباغ در ایران که در مبارزات انقلاب اسلامی در حضور فعال داشت.
کد خبر: ۹۰۷۰۶۰۴
|
۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در جمع بانوان مبلغ ایرانی و خارجی در خصوص راهپیمایی اربعین گفت: زنان به نام زینب(س) که معلم همه زنان و مردان مومن و عدالت خواه در طول تاریخ است در عرصه جهاد هزینه پرداختند و در پیاده روی اربعین نیز مدیریت 70 موکب بر عهده زنان است، این چنین راهپیمایی ای در تاریخ جهان بی سابقه است و یک رکورد جهانی محسوب می شود.


وی با اشاره به خطبه حضرت زینب(س) در مقابل یزید گفت: حضرت زینب(س) در کاخ مقابل یزید با اینکه به ظاهر شکست خورده و اسیر شده بودند، در برابر قدرتمندترین فرد زمان خود ایستاد و اعلام کرد که تو فراموش خواهی شد ولی ما هرگز فراموش نمی شویم و روزهای اقتدار تو چند روزی بیش نیست، هر چند در ظاهر ما را قتل عام کرده باشی.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: حضرت زینب(س) به یزید می فرماید: هر کید و مکر، و هر سعی و تلاش که داری به کار بند، سوگند به خدای که هرگز نمی‌توانی، یاد و نام ما را محو و وحی ما را بمیرانی، چه دوران ما را درک نکرده، این عار و ننگ از تو زدوده نگردد. آیا جز این است که رأی تو سست است و باطل، و روزگارت محدود و اندک، و جمعیت تو پراکنده گردد،

وی حضرت زینب(س) را نمونه بارز تربیت زن مسلمان دانسته و گفت: ما در کجای ادبیات جهان زنی داریم که در زنجیر اسارت هست اما با قدرت در مقابل شخصیت های سیاسی قدرتمند خود ایستاده است؟


رحیم‌پورازغدی حضرت زینب(س) را زنِ محصول مکتب اهل بیت(ع) دانست و اظهار داشت: همسردارتر و مادرتر از زینب(س) نداریم، تمام حرکات ایشان براساس منطق بود و در کربلا و پس از آن، با اینکه دو فرزندش شهید شده بودند، هیچ جا نمی بینید که حرفی از ایشان بزنند، ایشان بین خانواده داری و فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی نوعی هماهنگی دقیق ایجاد کرده بودند.
وی در خصوص حضور زنان بزرگ در ایران عراق و سطح جهان گفت: زنانی مانند شهید بنت الهدی صدر در عراق و مرضیه دباغ در ایران که در مبارزات انقلاب اسلامی حضور فعال داشت، نمونه های بارز فعالیت های سیاسی زنان مسلمان و به تقلید از حضرت زینب(س) هستند و در واقع بدون حضور زنان در هیچ جنگی به پیروزی نمی رسیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: یک بعد عاشورایی در عراق و لبنان را شهادیم که این ها از مکتب حضرت زینب(س) شکست خوردند
رحیم پور ازغدی در پایان با بیان اینکه اسلام گرایی که از ایران آغاز شد از مکتب حسینی(ع) و زینبی(س) سرچشمه گرفته است، گفت: عاشورا و اربعین از ابتدا تاکنون دیکتاتورها را از بین برده است و هر دیکتاتوری که در تاریخ سرنگون می‌شود از زینب(س) شکست می‌خورد، همانطور که اسلام گرایی در ایران چنین کرد، چرا که اگر ایشان نبودند، روح مقاومت در مردان و زنان شیعه تجلی پیدا نمی‌کرد.

ارسال نظرات