نگاهی کوتاه به فعالیت‌های مسیح علینژاد نشان می‌دهد او نه تنها آنگونه که می‌گوید حرفه‌ای عمل نمی‌کند بلکه در برخی موارد از پیش پا افتاده‌ترین اطلاعات هم بی‌خبر است.
کد خبر: ۹۰۷۰۶۰۱
|
۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مسیح علینژاد خبرنگار ایرانی که چندسالی است در آن سوی مرزها علیه جمهوری اسلامی تلاش می‌کند، دروغ جدیدی را در فضای مجازی منتشر کرد. این خبرنگار صدای آمریکا، با انتشار فیلم کوتاهی مدعی برخورد ماموران شهرداری با یک زن دستفروش شد. فیلمی که بلافاصله به کمک شبکه‌های زنجیره‌ای ضدانقلاب در رسانه‌ها منتشر شد.

این، اما تنها گاف علینژاد نبود. نگاهی کوتاه به فعالیت‌های او در شبکه‌های اجتماعی نشان می دهد که علینژاد پیش از این هم بارها با اطلاعات غلط، گاف داده است.

* ۳ گاف در ۳۰ ثانیه

در اوایل تیرماه بود که علینژاد، فیلم کوتاهی در ویژه برنامه هفتگی‌اش در کانال ماهواره‌ای صدای آمریکا پخش کرد. اما در آن فیلم ۳۰ ثانیه‌ای وی ۳ گاف اساسی داد.این مجری صدای آمریکا  به محمدباقر قالیباف به دلیل برخورد نامناسب ماموران شهرداری حمله تندی کرد. او اما این موضوع ساده را هم نمی‌دانست که قالیباف یکسال بود که از مسند شهرداری تهران جدا شده بود.

* قراردادهای ۲۳۱ هزاردلاری برای ایجاد کمپین علیه حجاب

بسیاری از کاربران فضای مجازی گمان می‌کردند که مسیح علینژاد به دلیل دغدغه شخصی‌اش با حجاب مخالفت می‌کند اما افشای قراردادهای ۲۳۱ هزار دلاری وی از دولت آمریکا(اینجا را بخوانید) برای راه‌اندازی کمپین‌هایی علیه حجاب  موجی از واکنش‌ها علیه وی را به همراه داشت.

حتی برخی دیگر از کاربران به علینژاد حمله کردند که چرا خودش در آن سوی مرزها ایستاده و زنان ایرانی را به کشف حجاب تحریک می‌کند.

 * انتشار کلیپ‌های تکراری برای موفق نشان دادن کمپین

اما مسیح علینژاد نشان داد که در همین مورد هم با کارفرمایش صادق نیست و سرآن‌ها هم کلاه گذاشته‌است. بررسی‌های خبرنگار ما نشان داد که او برای موفق نشان دادن کمپینش دست به انتشار فیلم‌ها  و تصاویر تکراری می‌زند.

* «رائفی‌پور» نه «رافعی‌پور» خانم علینژاد!

عده‌ای از کاربران حتی براین باورند که او حتی برخلاف ادعای حرفه‌ای بودنش در بسیاری از موارد نام دقیق شخصیت‌های و یا اصطلاحات ایرانی را نمی‌داند، استفاده مکرر از «رافعی‌پور» به جای «رائفی‌پور»؛ واژه «پسامد» به جای «پسماند» نمونه‌هایی از این موارد است.

انتهای پیام

ارسال نظرات