خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه قم گفت: همایش جهانی اربعین منجر به نابودی و محو رژیم صهیونیستی می‌شود و این نکته وجود دارد که کلید فتح قدس از کربلا می‌گذرد.
کد خبر: ۹۰۷۰۴۷۱
|
۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸
همایش جهانی اربعین منجر به نابودی و محو رژیم صهیونیستی می‌شود/شایعات دشمن با راهپیمایی اربعین نقش بر آب می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جلالی با اشاره به همایش بزرگ جهانی اربعین اظهار کرد: طهارت و صفای باطنی و معنوی، زدودن رذایل و کسب فضایل، یاد و ذکر خدا از جمله دستاورد‌های راهپیمایی اربعین است که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.

وی خاطرنشان کرد: سال به سال چراغ حسینی در اربعین فروزان‌تر می‌شود و دشمن قرن‌ها است که درصدد خاموش کردن این چراغ است.

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه دشمن زمانی که مشاهده کرد نمی‌تواند این چراغ را خاموش یا کم نور کند بنابراین جنگ بین دو کشور برادر ایران و عراق را راه‌اندازی کرد گفت: افرادی در این جنگ شهید، جانباز و اسیر شدند که این امر کینه‌های زیادی در دو کشور ایجاد می‌کند. هیچ گاه تصور نمی‌شد عاملی پیدا شود که بتواند این کینه‌ها را بزداید و دل‌های این دو ملت را نسبت به یکدیگر نزدیک کند، ولی از معجزه‌های الهی است که عاملی به نام اربعین حسینی یا مهر و محبت اهل بیت (ع) ما را به یکدیگر نزدیک کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز کدورت‌ها با محبت به امام حسین (ع) و پیاده‌روی اربعین زدوده شده و دو ملت به یکدیگر نزدیک شدند و دیوار جدایی که دشمنان دو ملت برافراشته بودند یک باره با پیاده‌روی اربعین فروریخت بنابراین تصمیم گرفتند جدایی و تفرقه‌ای از طریق جنگ روانی بین دو ملت فضاسازی کنند.



جنگ روانی دشمن برای ایجاد تفرقه بین دو ملت ایران و عراق

جلالی با بیان اینکه دشمنان درصدد بودند با ایجاد جنگ روانی بین دو ملت جدایی و تفرقه ایجاد کنند گفت: دشمنان تلاش کردند اینگونه وانمود کنند که مصائب و بدبختی‌های عراقی‌ها از سوی ایرانی‌ها است و از طرفی دیگر نیز شایعاتی علیه ایرانی‌ها پخش می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین سبب شد شایعات و نقشه‌های دشمن نقش بر آب شود و امسال شاهد اربعین و پیاده‌روی با شکوه‌تر نسبت به سال‌های گذشته خواهیم بود.

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی عنوان کرد: همایشی به این گستردگی در هیچ مکانی وجود ندارد بنابراین این همایش عامل وحدت، حرکت و استکبارستیزی شده و درس‌هایی که در مکتب عاشورا وجود دارد در پیاده‌روی اربعین تمرین و تکرار می‌شود.

وی با بیان اینکه این همایش بزرگ جهانی منجر به نابودی و محو رژیم صهیونیستی می‌شود و کلید فتح قدس از کربلا می‌گذرد گفت: مردم به این نکته توجه دارند که در این راهپیمایی باید شعار‌ها و تصاویر وحدت‌بخش باشد و در مسیر تعامل، همراهی و هم‌افزایی با کشور دوست و برادر رفتار خود را قرار دهند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها