محمد حاجی جعفری گفت: تا پایان سال ۲۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری در سطح شهر راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۹۰۷۰۳۸۱
|
۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، محمد حاجی جعفری مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری کرج اظهار کرد: اجرای طرح زوج یا فرد یکی از راهکارهای کنترل آلودگی هوا و مهندسی حجم ترافیک درکلانشهرها است.

بستر لازم برای اجرای طرح زوج و فرد خودروها در کرج مهیا است 

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر، این طرح در کرج بنا به مصوبه شورای ترافیک استان در محدوده مشخصی و ماه‌های پایانی سال اجرایی می‌شود.

این مسئول گفت: بدون شک برای بالا بردن دقت پلاک خوانی، دوربین‌های محدوده اجرای طرح  زوج یا فرد نیاز به دقت سنجی یا تنظیم  دارند که این امر توسط پیمانکار مربوطه و با پیگیری از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک صورت می‌گیرد.

مدیر مرکز کنترل ترافیک توضیح داد: از این دوربین‌ها می توان در اجرای طرح های دیگر مانند طرح کاهش (LEZ) و پایش‌های ترافیکی استفاده کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به تامین زیر ساخت های لازم توسط شهرداری کرج با تخصیص کُد به دوربین های مذکور توسط کارشناسان پلیس راهور، طرح های مذکور قابلیت اجرایی شدن به صورت هوشمند را خواهند داشت که این مهم به صورت جدی از طریق شهرداری و همچنین از سوی استانداری البرز در حال پیگیری است.

مدیرمرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج در ادامه از راه اندازی یک دوربین نظارت تصویری در کرج خبر داد و افزود: این دوربین در سه راه نهضت واقع در بلوار چمران راه اندازی شده است.

حاجی جعفری ابراز کرد: علاوه بر این طی چند روز گذشته دوربین های محدوده طرح زوج یا فرد کرج هم مورد بررسی و تنظیم قرار گرفته اند.

این مسئول گفت: پیش بینی می‌شود با تامین منابع مالی مناسب تا پایان سال ۲۰ دستگاه دوربین نظارت تصویریِ جدید در سطح شهر راه اندازی شود

ارسال نظرات
پر بیننده ها