خبرهای داغ:

بیست و سومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد در ارومیه آغاز شد

بیست و سومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی از امروز به میزبانی واحد ارومیه آغاز شد.
کد خبر: ۹۰۷۰۲۴۲
|
۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، از امروز بیست و سومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در محل سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه آغاز شد و طی آن متسابقینی از سراسر کشور در شته‌های مختلف قرآنی به رقابت با هم می‌پردازند.

در مراسم آغاز بکار این مسابقات رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به چگونگی برگزاری این رویداد اظهار داشت: ترویج قرآن با حفظ، تلاوت و فهم قرآن یکی از برنامه‌های اصلی در دوران جمهوری اسلامی ایران است و دانشگاه آزاد اسلامی نیز با برگزاری مسابقات کشوری در این مسیر ایفای نقش می‌کند.

محمود پوریوسف تصریح کرد: اکنون جامعه بشری با یک بحران بزرگ بنام بحران معنوی سر درگریبان است و جوامع به اصطلاح پیشرفته و صنعتی درگیر عواقب بی توجهی به معنویت و تبعات آن هستند در حالیکه مؤثرترین درمان بحران معنوی، انس و عمل به قرآن کریم به عنوان آخرین معجزه الهی است.

وی افزود: قران عامل وحدت مسلمانان و چراخ راه مذاهب اسلامی است و به فضل الهی پس از انقلاب رویدادها مرتبط به قران در کشور از رشد چشمگیر و غیر قابل مقایسه‌ای نسبت به قبل از انقلاب برخوردار است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این مراسم با برشماری اهمیت و فضیلت رجوع به قران در مسائل مختلف زندگی اظهار داشت: قرآن اسباب درمان بزرگترین بیماری‌های دوره معاصر بوده و لازمه تغییر در فضای دانشگاه‌ها و فرهنگی‌تر سازی آن تمسک به قران کریم و پیاده‌سازی آموزه‌های آن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا میرزایی تصریح کرد: امروزه راه کار حل تمامی مشکلات اقتصادی، اجتماعی و حتی بین‌المللی پناه بردن به نص صریح قران کریم به عنوان آخرین معجزه خداوند برای بشریت است.

وی افزود: ریشه مشکلات در جوامع بشری و چه بسا در کشورهای اسلامی نیز دوری از قرآن است چراکه در بسیاری از مواقع در عمق کلان الهی در قران تدبر نمی‌شود.

مدیرکل فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم با تشریح روند برگزاری این مسابقات اظهار داشت: پیش از این آزمون مرحله مقدماتی مسابقات قرآن و عترت با حضور بیش از 30 هزار نفر در تمامی واحدها در استان‌های مختلف برگزار شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی رستمی‌ثانی تصریح کرد: اکنون 400 راه‌یافته از مرحله استانی به مدت دو روز در ارومیه رقابت می‌کنند تا نفرات برگزیده به مرحله کشوری که به میزبانی وزارت علوم در آبان ماه برگزار می‌شود راه یابند.

انتهای پیام

ارسال نظرات