رئیس پلیس راهور ناجا گفت: خوشبختانه در تمامی مرزها پارکینگهای عمومی و دارای مجوز به اندازه کافی وجود دارد و بر اساس بررسی انجام شده بیش از ۴۰۰ هکتار پارکینگ برای زائران عزیز پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۹۰۷۰۲۳۵
|
۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سردار تقی مهری در حاشیه رزمایش ترافیکی اربعین حسینی (ع) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح ویژه ترافیک اربعین 97 با هماهنگی تمامی دستگاههای خدماتی و امدادی با محوریت پلیس در سطح استان های هدف و استانهای در مسیر برنامه‌ریزی شده است، اظهار کرد: این طرح از 19 مهر ماه توسط پلیس راهنمایی و رانندگی اجرایی شده و امروز نیز تعدادی از تیمهای کمکی برای استانهای مورد نظر مانند خوزستان، ایلام، کرمانشاه، همدان، مرکزی و لرستان اعزام شدند.

رئیس پلیس راهور ناجا درباره تمهیدات انجام شده برای پارکینگهای مورد نظر گفت: توصیه می‌کنیم تمامی زائران بیشتر از حمل و نقل عمومی استفاده کنند اما تعداد زیادی از آنها نیز از وسیله‌نقلیه شخصی استفاده کرده و بر اساس تجربیات سالهای گذشته برخی از رانندگان خودروی خود را در مکان مناسب پارک نمی‌کنند، خوشبختانه در تمامی مرزها پارکینگهای عمومی و دارای مجوز به اندازه کافی وجود دارد و بر اساس بررسی انجام شده بیش از 400 هکتار پارکینگ برای زائران عزیز پیش‌بینی شده است.

وی افزود: زائران وسیله نقلیه شخصی خود را از نظر فنی بررسی کنند و تجهیزات و مدارک مورد نیاز مانند گذرنامه و ویزا  لازم را همراه داشته باشند، اگر رانندگان احساس خستگی کردند، حتماً استراحت کرده و بعد به مسیر ادامه دهند، رانندگانی که خودروی خود را در پارکینگ پارک می‌کنند، حتماً محل خودرو را یادداشت کنند، امسال در برخی پارکینگها شماره‌گذاری صورت گرفته و به زائران توصیه می‌کنیم به محدودیتهای که پلیس در ترددها ایجاد کرده توجه کنند.

وی با بیان اینکه رادیو اربعین به‌صورت لحظه‌ای در بحث اربعین اطلاع‌رسانی می‌کند، خاطرنشان کرد: پلیس راهور آخرین وضعیت محدودیتها و وضعیت جاده‌ها را به استحضار زائران می‌رساند و توصیه‌هایی در قالب بروشور و تبلیغات محیطی انجام داده است.

سردار مهری متذکر شد: خوشبختانه مسیرها نسبت به سال گذشته بهتر ایمن‌سازی شده و تاکنون هیچ مشکل و محدودیت ترافیکی برای زائران نداشتیم.

وی درباره روند خروج خودروهای شخصی به عراق متذکر شد: پلیس نسبت به خروج خودروها، نظری ندارد و این موضوع مربوط به وظایفی است که در ستاد اربعین توسط وزرات کشور انجام می‌گیرد و پلیس راهور برقراری نظم و امنیت ترافیکی را تا مرزها پیش‌بینی کرده است.

سردار مهری درباره تمهیدات پیش‌بینی شده برای برگشت زائران اربعین متذکر شد: در مرزها این پیش‌بینی صورت گرفته، از طریق شهرداریهای کشور تعدادی خودرو  و اتوبوس برای جابه‌جایی زائران در استان ایلام از پارکینگها تا پایانه‌ها در نظر گرفتند، اتوبوسها زائران را تا  پایانه برکت هدایت می‌کنند و سپس زائران در مسیرهای برون‌شهری جابه‌جا می‌شوند، در محور شلمچه و چزابه نیز خودرو به انداز کافی پیش‌بینی شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا یادآور شد: طرح ویژه ترافیکی به تمامی همکاران در سراسر کشور ابلاغ شده و پلیس در سراسر کشور این طرح را برنامه‌ریزی کرده و خوشبختانه تاکنون در استانهای مورد هدف مشکل خاصی از نظر تصادفات برای زائران نداشتیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات