خبرهای داغ:
سرپرست وزارت رفاه گفت: بسته حمایتی دولت یک بسته اجتماعی و غیرنقدی است به این صورت که در کارت بانکی سرپرست خانوارها واریز می شود اما به صورت نقدی قابل برداشت نیست.
کد خبر: ۹۰۷۰۱۹۰
|
۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴

انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی در رابطه با آخرین وضعیت بسته حمایت اجتماعی دولت که امروز نهایی و اعلام می‌شود، گفت: یکی از مسائلی که باعث به تأخیر افتادن این برنامه شده افزایش ضریب اطمینان ما از افرادی است که تحت حمایت قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: کسانی در جامعه کار می‌کنند که ممکن است درآمد و معیشت خوبی نداشته باشند برخی‌ها فصلی کار می‌کنند و کارگرانی داریم که حداقل حقوق و دستمزدشان یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

محسنی گفت: خانوارهایی با درآمد کمتر از ۳ میلیون مشمول این طرح هستند،  3 میلیون و 200 هزار نفر مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی هستند که میانگین حقوقشان یک میلیون و 600 هزار تومان است باید این افراد تحت حمایت اجتماعی دولت قرار بگیرند.

وی در پاسخ به اینکه آیا این کمک‌ها فقط به سرپرست خانوار داده می‌شود یا مشمول زوجین هم می‌شود، گفت: تعداد افرادی که هم زن و هم مرد در گروه حداقل‌بگیرها باشند یا هر دو بازنشسته باشند کم است، ما برای ارائه این بسته‌ها بُعد خانوار که 1.8 است را در نظر گرفته‌ایم و درآمد خانوار را ملاک قرار داده‌ایم.

سرپرست وزارت رفاه گفت: به دنبال تکمیل «پایگاه اطلاعات ایرانیان» هستیم و در حال حاضر معاونت رفاهی این وزارتخانه به دنبال اطلاعات و آمار دقیقی است وضعیت مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، تأمین اجتماعی، بازنشستگان کشوری، بنیاد شهید و کمیته امداد است تا بر اساس آن مشمولان دریافت بسته حمایتی مشخص شوند.

محسنی با تأکید بر اینکه مشمولان معرفی شده با ضریب اطمینان بالایی شناسایی شده‌اند، گفت: بندی در آیین‌نامه بسته حمایتی دولت آمده که هر فردی که گمان می‌کند نیازمند است اما در گروه‌های معرفی شده قرار ندارد و از قلم افتاده می‌تواند به سازمان بهزیستی و کمیته امداد خود را معرفی کند.

وی گفت: افرادی داریم که بیمه نیستند و شاید هنوز درآمدشان از مستمری که ما در امداد و بهزیستی پرداخت می کنیم هم کمتر باشد، فرصت برای این افراد نیز وجود دارد که به این نهادها مراجعه کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات