استاندار زنجان با بیان اینکه بنابر اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس، زنجان سومین استان در امنیت سرمایه‌گذاری خارجی است، گفت: بنا بر اعلام اتاق بازرگانی کشور نیز زنجان، سومین استان کشور در بهبود فضای کسب و کار می باشد و طبق اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی، استان زنجان در شش‌ماهه اول سال جاری رتبه اول را در کسب درآمد به خود اختصاص داده که بخش قابل توجهی از این درآمد، مشمول مشارکت شرکت‌های خارجی است.
کد خبر: ۹۰۷۰۱۷۷
|
۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان؛ اسداله درویش‌امیری در جلسه شورای اداری استان با بیان این که حضور سرمایه‌گذاران خارجی، تاثیر مثبت و مستقیمی در رشد اقتصاد استان داشته و تراز سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی استان را بالا برده است، اظهار کرد: با 700 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی، 4 هزار و 877 شغل در استان زنجان ایجاد شده است.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال گذشته تا پایان شش‌ماهه اول سال جاری در مجموع، 181 میلیارد تومان توسط این شرکت‌ها به سبد حقوق گمرکی استان واریز شده است، افزود: از سال 94 تا شهریور سال‌جاری، 700 میلیارد تومان مالیات از این شرکت‌ها دریافت شده است.
درویش‌امیری با بیان این که سهم شرکت‌های خارجی در درآمدهای استان 40 درصد است، ادامه داد: در شش‌ماهه اول سال جاری از 57 هزار واحد صنفی در استان که تنها تامین ۳.۵ درصد درآمد استان بر دوش آن‌هاست، 17 میلیارد و 600 میلیون به درآمد استان کمک شده درحالیکه یک شرکت خارجی به تنهایی بیش از 151 میلیارد تومان مالیات به حساب استان واریز کرده است.
وی ادامه داد: متاسفانه بعضی افراد به دلیل عدم اطلاع دقیق یا داشتن اطلاعات نادرست و یا اَغراض شخصی و تامین منافع خود، مطالبی را بر علیه سرمایه‌گذاری خارجی بیان کرده و در پی فراری دادن این شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران از زنجان هستند.
نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه آشفتگی امروز اقتصادی، مختص خرید و فروش مایحتاج عمومی مردم نبوده و آثارش در تولید، اقتصاد و اشتغال کشور نیز مشاهده می‌شود، گفت: وضعیتی که در کشور پیش آمده، متاثر از شرایط مختلف مانند شرایط جهانی، تحریم‌های خارجی، مسائل داخلی و برخی بی‌اعتمادی‌ها و نگرانی های مردم نسبت به آینده است و بخشی هم از ضعف مدیریت، نظارت، کنترل و عدم برخورد متناسب با متخلفین و محتکرین ناشی شده و بخشی بدلیل حرص و طمع در جامعه است چرا که علی‌رغم وجود محصولات و مواد غذایی به اندازه کافی، باز هم عده‌ای اقدام به خرید مازاد نیاز خود می‌کنند.
وی با اشاره به قرارگیری چند شرکت تولیدکننده زنجانی در لیست جدید تحریم‌های اعلام شده، خاطرنشان کرد: بیش از 2 هزار نفر در این شرکت‌ها مشغول به کار هستند، لذا باید برای گذر از این مرحله و ادامه تولید این شرکت ها با تمام توان تلاش کرد.
درویش‌امیری با تاکید بر این که باید بی‌اعتمادی به‌وجودآمده در مردم بازسازی شود، تصریح کرد: شرایط به‌گونه‌ای شده که جامعه، شایعات فضای مجازی را باور می‌کنند ولی به گفته‌های مسئولین، اعتماد ندارند که باید برای بازسازی این فضا و بازگشت اعتماد عمومی تلاش شود.
استاندار زنجان ابراز کرد: متاسفانه برخی با شانه‌خالی کردن از مسئولیت‌های خود به مشکلات دامن می‌زنند در حالیکه همه مسئول هستند و باید با وحدت و یکپارچگی بتوانیم تا پایان سال با قدرت از این شرایط عبور کرده و امیدوار به آینده باشیم. 
مقام عالی اجرایی استان افزود: همه مسئولین، کارگزاران نظام‌اند و باید دلسوزانه به امور جامعه بپردازند چرا که قوای سه‌گانه بدون کمک یکدیگر نمی‌توانند در رسیدن به اهداف نظام و انقلاب موفق باشند.
وی با تاکید بر اینکه باید بیش از گذشته، اختیارات به استان‌ها و مدیران استانی واگذار شود، خواست تا مدیران دستگاه‌ها هرگونه پیشنهادی جهت تسریع در پیشبرد امور برای واگذاری اختیارات مدیران ملی به مدیران استانی دارند ارائه دهند.
درویش‌امیری با تاکید بر اینکه جهت‌گیری‌ها در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی باید متمرکز بر افتخارات گذشته و امید به آینده باشد، گفت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی از سوی شبکه‌های مخالف و ضد انقلاب خارجی و برخی گروه‌های ناآگاه داخلی در آماج حملات قرار می‌گیرد لذا در چهلمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی باید گزارشی از عملکرد نظام و اقدامات صورت‌گرفته در سطوح مختلف استانی، شهرستانی، شهری، بخشی و روستایی به ملت ارائه شود.
وی با تاکید بر ارزیابی اقدامات صورت‌گرفته، افزود: کارهای بزرگی در کشور انجام شده که پنهان کردن آن‌ها جفا در حق نظام و خون مطهر شهداست، لذا باید نقاط ضعف و قوت، شناسایی شود تا از آغاز چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی بتوانیم کشور را بدون عیب و نقص و به شایستگی اداره کنیم.
درویش‌امیری با تاکید بر اینکه باید صادقانه و دلسوزانه، خود را در معرض نقدهای سازنده قرار داده و مسیرهای اشتباه را اصلاح کنیم و اصرار بر ادامه راه خطا و اشتباه نداشته باشیم، ادامه داد: علی‌رغم ضعف‌ها و اشکالاتی که در مسیر اداره جامعه بوده و با وجود برخی نقدها نسبت به عملکرد گذشته، باید به تاریخ خود افتخار کنیم، دستاوردهای انقلاب را واقع‌بینانه و منطقی، تبیین کنیم و موانعی که در رسیدن به خواسته‌ها پیش روی ما بوده بیابیم.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران برنامه‌های زیادی در دفاع از حقوق محرومان و مستضعفان و سایر اقشار آسیب‌پذیر داشته که باید تبیین شود، عنوان کرد: دستاوردها و کارکردهای انقلاب در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، توسعه شهری و روستایی، آموزش و پژوهش، ورزش و جوانان، اقتصادی، صنعتی، تولیدی و شرکت‌های دانش‌بنیان بسیارند که باید تبیین شوند.
وی خاطرنشان کرد: در برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و مشارکت مردم باید تمرکز بر اتحاد، انسجام، وحدت و همدلی باشد تا تمام اقشار و آحاد جامعه، انقلاب اسلامی و نظام را عملا متعلق به خود بدانند.
وی همچنین ۸سال دوران دفاع مقدس را دوران پرافتخاری برای ملت ایران توصیف کرد و گفت: چون دوران دفاع مقدس با مشارکت همه اقشار بود، کسی به خودش این حق و اجازه را نمی‌دهد که این دوران را تخریب یا نقد مغرضانه و رذیلانه کند. لذا در دفاع از انقلاب و کشور نیز باید به‌گونه‌ای مشارکت شود که جامعه، دفاع منصفانه‌ای از نظام و انقلاب داشته باشد، از این رو باید به انسجام، وحدت و حفظ امنیت ملی متمرکز شویم که اگر وحدت و انسجام باشد امنیت ملی هم برقرار می‌شود.
این مقام مسئول با بیان این که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان باید محور اصلی تدوین کارنامه چهل ساله نظام جمهوری اسلامی در استان باشد، تاکید کرد: باید کارنامه 40 ساله هر دستگاهی، تهیه و دستاوردهای مختلف در همه سطوح در این کارنامه آورده شود.

ارسال نظرات