خبرهای داغ:
رئیس ستاد عتبات عالیات آذربایجان‌غربی:

فعالیت 14 موکب آذربایجان‌غربی در اربعین

رئیس ستاد عتبات عالیات آذربایجان‌غربی گفت: امسال 50 درصد تعهدات استان جذب شده که 400 میلیون تومان پول نقد و 100 میلیون تومان نیز به صورت غیر نقدی در قالب طلا بوده است و آذربایجان‌غربی در رتبه 11 استانی قرار دارد.
کد خبر: ۹۰۷۰۱۷۱
|
۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵

 سید حسن حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، با اشاره به اعلام آمادگی 14 موکب از این استان برای ارائه خدمت به زائران امام حسین(ع) در اربعین امسال اظهار کرد: از این تعداد موکب آذربایجان‌غربی، یک موکب در مرز مهران و یک موکب در مرز ایواوغلی جهت ارائه خدمات از قبیل اسکان و تغذیه برای زائران خارجی هستند که از صبح دیروز حدود 400 نفر زائر داخلی و خارجی با استقبال گرم موکب‌های آذربایحان‌غربی روبرو شده‌اند.

وی افزود: علاوه بر آن یک موکب در سامرا، یک موکب در شهر نجف، 6 موکب در کربلا، سه موکب در بین نجف و کربلا استقرار یافته‌اند و 60 درصد از موکب‌های آذربایجان‌غربی مختص ارومیه و بقیه موکب‌ها از نقده میاندوآب و ماکو آماده ارائه خدمات برای زائران حسینی هستند.

رئیس ستاد عتبات عالیات آذربایجان‌غربی از افزایش 15 در صدی موکب‌های مشارکت مردمی خبر داد و بیان کرد: از 14 موکب آذربایجان‌غربی نزدیک به 600 نفر خادم برای زائران خدمات لازم را ارائه می‌دهند و در طول 12 روز بیش از  600 غذای گرم و سرد توزیع می‌کنند.

وی تصریح کرد: همچنین خدمات رایگان موکب‌های ایرانی و به تبع آن آذربایجان‌غربی در پیاده‌روی اربعین شامل تمامی خدمات بهداشتی، تغذیه و درمان است که تعدای از موکب‌ها اسکان یافته و تعداد از آنها نیز در حال عبور از مرزها هستند.

وی با اشاره به اینکه پروژه صحن حضرت زهرا (س) بزرگترین پروژه عمرانی ایران در خارج از کشور است، بیان کرد: آذربایجان‌غربی در بازسازی یک هزار متر مربع از صحن عقیله بنی هاشم در کربلا و نیز یک هزار متر مربع از صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف مشارکت دارد.

حسینی در ارتباط با آخرین وضعیت کمک‌های مردمی در سطح آذربایجان‌غربی برای کمک به بازسازی عتبات عالیات اظهار کرد: امسال 50 درصد تعهدات استان جذب شده که 400 میلیون تومان پول نقد و 100 میلیون تومان نیز به صورت غیر نقدی در قالب طلا بوده است و آذربایجان‌غربی در رتبه 11 استانی قرار دارد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار