خبرهای داغ:
رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی گفت: در روزهای گذشته افراد سودجو در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی همچون تلگرام و اینستاگرام و همچنین سایت‌های خرید و فروش مانند دیوار و شیپور اقدام به تبلیغ در خصوص فروش وام های ازدواج یا جانبازی یا وام هایی با درصد سود کمتر کرده‌اند و مردم را فریب می‌دهند.
کد خبر: ۹۰۷۰۱۶۵
|
۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶

 اکبر نصرتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، اظهار کرد: در روزهای گذشته افراد سودجو در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی همچون تلگرام و اینستاگرام و همچنین سایت‌های خرید و فروش مانند دیوار و شیپور اقدام به تبلیغ در خصوص فروش وام های ازدواج یا جانبازی یا وام هایی با درصد سود کمتر کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در این رابطه کاربران را جهت دریافت وام ترغیب کرده و سپس بدون اینکه وامی به کاربران و شهروندان پرداخت کنند اقدام به دریافت مبلغ میلیونی از شهروندان کرده و سپس در پیگیری های بعدی شهروندان جوابگوی تلفن نیستند و یا گوشی خود را خاموش می کنند.

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی با توصیه به همشهریان بیان کرد: شهروندان نباید به تبلیغات مربوط به فروش وام و فراهم کردن زمینه استخدام و نیز تحصیل در خارج از کشور در فضای مجازی اعتماد کنند.

وی گفت: افراد کلاهبردار با ارائه فرم ها و قراردادهای مختلف در فضای مجازی فعالیت خود را قانونی جلوه داده و سعی در جلب اعتماد فرد مقابل دارند و پس از ارسال مدارک توسط متقاضی در فضای مجازی، فرد کلاهبردار عنوان می کند که مبالغی به عنوان پیش پرداخت یا بیعانه یا گارانتی واریز وام باید توسط متقاضی پرداخت شود که پس از گذشت 2 هفته وام مورد نظر پرداخت شد اما متاسفانه پس از گذشت این زمان، نه تنها جوابگوی تلفن نبوده بلکه هیچ وامی به متقاضی مورد نظر پرداخت نمی شود.

نصرتی اظهار کرد: شهروندان باید پیش از خرید وام در سایت ها یا شبکه های اجتماعی از صحت آنها اطمینان پیدا کرده و فریب تبلیغ دروغین سودجویان را نخورند.

انتهای پیام

ارسال نظرات