به همت جهادگران جبهه «منتظران خورسید» صورت گرفت؛
به همت جهادگران جبهه «منتظران خورسید» مدرسه ابتدایی در روستای «خرم‌آبادلقو» از توابع 14 محله زرندیه ساخته شد.
کد خبر: ۹۰۷۰۱۳۹
|
۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ همزمان با 17 ارديبهشت مصادف با يازدهمين سالگرد تأسيس بسيج سازندگی به فرمان حضرت امام خامنه‌ای، جبهه جهادی «منتظران خورشيد» تشكيل شد.

این گروه از سال 1381 فعالیت خود را با حضور جهادگرانی آغاز کرد که سختی و مشقت را به جان خریدند تا بتوانند با رفع محرومیت‌ از مناطق محروم کشور در راه خدا گام بردارند.

جهادگری یعنی حداکثر تلاش مؤمن عاشق برای به‌کارگیری و به جریان انداختن استعدادهای بالقوه و بالفعل در راه خداوند؛ هرگاه نام اردوهای جهادی به گوش‌مان می‌رسد ناخودآگاه روستاهایی صعب‌العبور و فاقد امکانات رفاهی را متصور می‌شویم.

اما غافل از اینکه کم نیستند روستاهایی که در گوشه و کنار شهر خودمان نیز فاقد امکانات رفاهی هستند و ما از آنان بی‌خبریم، وجود 14 روستا در 70 کیلومتری پایتخت کشور و در دل چهارمین قطب صنعت کشور گواه این حقیقت تلخ است که خیلی از ما و مسئولان، نسبت به مشکلات آگاهی لازم را نداریم.

14 روستا مشهور به 14 محله که تا پیش از حضور جبهه جهادی «منتظران خورشید» از ابتدایی‌ترین امکانات نظیر آب، گاز، تلفن، راه، مدرسه، حسینیه و مسجد، غسالخانه و ... بهره‌مند نبود.

روستاهایی که به رغم مشکلات بسیاری که زیر پوست فقر روستا ریشه دوانده است ولی مردمی ساده و صمیمی دارند، جمعیتی 1500 نفره که تمام این رنج‌ها را در طول این سال‌ها تحمل کرده‌اند.

سال گذشته بود که جهادگرانی از جبهه جهادی «منتظران خورشید»، ارتش، بسیج سازندگی و سپاه عزم خود را برای رفع محرومیت از چهره این 14 روستا آغاز کردند.

ساخت مسجد و غسالخانه و تامین آب شرب این روستاها را به جرأت می‌توان جزو تلاش‌های بی‌وقفه جهادگرانی دانست که عشق به خدمت دارند. 

جبهه جهادی منتظران خورشید در اقدامی دیگر در روستای خرم‌آبادلقو از توابع 14 محله زرندیه اقدام به ساخت یک مدرسه کردند. مدرسه‌ای که از چند روز گذشته میزبان دانش‌آموزان مقطع ابتدایی بود.

امسال دیگر دانش‌آموزان این روستاها از سرمای کانکس‌هایی که تا پیش از این تمام دانش‌آموزان روستا را در سه مقطع در دل خود جایی داده بود در امان هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات