نائب رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات یزد گفت: موکب‌های استان یزد ظرفیت اسکان روزانه 24 هزار زائر را دارند.
کد خبر: ۹۰۷۰۰۲۷
|
۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، نائب رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد، از برپایی ۳۳ موکب پذیرایی از زائران اربعین خبر داد و گفت: روزانه ۲۴ هزار نفر در موکب‌های استان یزد در ایام اربعین اسکان و پذیرایی خواهند شد.

کاظم مشهدی بافان اذعان داشت: ۲۷ موکب در شهر کربلا، ۱ موکب در نجف، ۲ موکب در کاظمین، ۲ موکب در مسیر نجف به کربلا و ۱ موکب در مرز چذابه وظیفه خدمت رسانی به زائران حسینی را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه فعالیت این موکب‌ها از ۱۰ صفر آغاز و تا ۲۵ ماه صفر ادامه دارد، تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده روزانه ۱۵ هزار نفر در کربلا، ۵ هزار نفر در مرز چذابه، ۳ هزار نفر در کاظمین و هزار نفر در نجف توسط موکب‌ها اسکان و پذیرایی می‌شوند.

وی همچنین از اعزام تیم تخصصی پزشکی و پرستاری به کربلای معلی خبر داد و تصریح کرد: ۴ موکب استان یزد در ایام ابعین به صورت تخصصی به ارائه خدمات در دو بخش طب سنتی ایرانی و پزشکی فعالیت دارند.

مشهدی بافان باتشکر از حمایت‌ها و تلاش‌های کامیونداران، اذعان داشت: اقلام مورد نیاز و کالا‌های اساسی موکب‌ها از یک ماه گذشته تهیه و به همت کامیونداران خیر یزدی به کربلا ارسال شده که تاکنون ۸۰ کامیون و تریلی علی رغم مشکلات فراوان، وسایل را به کشور عراق منتقل کرده اند.
ارسال نظرات