دبیرکل حزب اراده ملت گفت: در دوره قبل، نیروهای اصلاح‌طلب در گوشه و ‌کنار شهرداری مشغول به فعالیت بودند، اما اکنون، حتی افرادی که گرایش اصلاح‌طلبی دارند، اما با آن‌ها هم‌سو نیستند را حذف می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۶۹۷۱۹
|
۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج،  احمد حکیمی پور دبیرکل حزب اراده ملت، در نهمین کنگره حزب متبوع خود که در کانون توحید برگزار شد، اظهار داشت: بار اجرایی مملکت، سنگین‌تر از آن است که یک طیف اداره کشور را در دست داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید بستری را فراهم کرد تا همه دلسوزان کشور و کسانی که این ملک را قبول دارند و در چارچوب قانون فعالیت می‌کنند، امور را در دست بگیرند، اظهار داشت: تبر نامرئی حذف، از پس از انقلاب، دایره را تنگ‌تر کرد و کشور را از نیرو‌های بزرگی محروم کرد.

حکیمی‌پور با بیان اینکه شکاف بی‌اعتمادی، کشور را قطبی می‌کند، اظهار داشت: ما کماکان به انسجام جامعه و همه نیرو‌ها امیدواریم، چرا که ایران آنقدر امکانات و ظرفیت دارد که می‌شود از بحران‌ها عبور کرد.

وی با بیان اینکه ما همیشه از دولت روحانی حمایت کرده ایم، گفت: اینجا دغدغه ما، حمایت از گفتمان عدالت است که همان دغدغه حضرت امام بود.

حکیمی‌پور، مشی حزب خود را سوسیال‌-دموکرات دانست و گفت: البته این در چارچوب هنجار‌های نظام مستقر دنبال خواهد شد.

وی افزود: ما حزبی واقع‌گرا هستیم و با مسائلی که جنبه آرمانگرایانه دارد فاصله داریم.

دبیرکل حزب اراده ملت با بیان اینکه ریشه اصلی جریان اصلاحات توجه به اقشار محروم است که همان دغدغه حضرت امام بود، افزود: جریان اصلاحات نیازمند بازنگری جدی گفتمانی است و باید بگوید که ب. دنبال چه اهداف و برنامه‌هایی است.

حکیمی‌پور ادامه داد: جریان اصلاحات در ساختار خود نیز حتماً نیاز به بازنگری دارد و باید ساختاری شفاف و پاسخگو که قانع‌کننده باشد، شکل گیرد؛ روی اسم هم تعصب نداریم؛ پارلمان یا شورای‌عالی سیاست‌گذاری.

وی با بیان اینکه مناسبات پنهان و پشت پرده و دور زدن قانون، اگر در جریان اصلاحات شکل بگیرد جای سوال دارد، اظهار داشت: چه ضرورتی دارد دوستان ما در مجلس، به دنبال استثنا کردن شهردار تهران از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان شوند؟ این اقدام در افکار عمومی، صورت خوشی ندارد.

حکیمی‌پور به انتقاد از شورای شهر و شهرداری تهران پرداخت و گفت: در دوره قبل، نیرو‌های اصلاح‌طلب در گوشه و کنار شهرداری مشغول به فعالیت بودند، اما اکنون، حتی افرادی که گرایش اصلاح‌طلبی دارند، اما با آن‌ها هم‌سو نیستند را حذف می‌کنند.

وی افزود: متأسفانه شاهد رفتار حذفی هستیم که خوب نیست. اگر این جریان هم پایگاه خودش را از دست بدهد، معلوم نیست چه بلایی سر کشور بیاید. اصول‌گرایان هم فکر نکنند اگر مردم از اصلاح‌طلبان روی گردان شوند، به نفع آن‌ها خواهد بود.

حکیمی‌پور با بیان اینکه جریان اصلاحات در نقد را به روی خود بسته است، اظهار داشت: ما نیاز به نقد درون‌گفتمانی داریم.

وی افزود: کوچکترین نقد درون‌گفتمانی هم که شروع می‌شود، عده‌ای می‌گویند می‌خواهند خاتمی را تضعیف کنند. خاتمی که فردی فراجناحی است را در یک جریان خلاصه می‌کنند؛ این باعث می‌شود تا گفت‌وگوی درون جریانی لطمه بخورد.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه مشکل جریان اصلاحات، حاکمان بی‌حکم است، اظهار داشت: باز نگویند منظور آقای خاتمی است.

حکیمی‌پور افزود: عده‌ای وجود دارند که نمی‌دانیم با چه مبنای حقوقی، متولی جریان اصلاحات شده‌اند. بار‌ها آقای خاتمی در جلسات گفته که دایره اصلاح‌طلبی را باز کنید تا گروه‌های دیگر هم وارد شوند.

وی، ضرورت عمل‌گرایی را برای حل مشکلات کشور، مورد تاکید قرار داد و گفت: کشور نیاز به صحبت خوب ندارد؛ بلکه عمل خوب می‌خواهد؛ ایران استاد عمل می‌خواهد نه سخن.
ارسال نظرات