عضو هیأت رئیسه مجلس اعتقاد دارد هم اکنون کشور نیازمند وزیر اجرایی است تا فرد سیاسی و آکادمیک از این رو دولت در معرفی وزراء پیشنهادی ملاحظات قوه مقننه را درنظر بگیرد.
کد خبر: ۹۰۶۹۷۱۰
|
۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج،  سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در رابطه با اهمیت معرفی وزراء کارآمد به مجلس شورای اسلامی، گفت: وزرایی که استیضاح شدند یا وزرایی که توسط رییس جمهور برکنار شدند بر اساس وضعیت بحرانی اقتصادی کشور بوده است لذا در شرایط کنونی افراد پیشنهادی باید دارای تیم منسجم، برنامه‌های ویژه و کوتاه مدت باشند.


نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در این رابطه، اظهار کرد: پرکاری و پاکدستی باید از جمله مهترین ویژگی افراد معرفی شده به مجلس باشد تا این افراد بر اساس ویژگی‌های مذکور بتوانند در ایام جنگ اقتصادی مانند یک فرمانده نظامی عمل کنند.

کشور نیازمند وزیر اجرایی است تا فرد سیاسی و آکادمیک
این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه اگر قرار باشد نیرو‌های ضعیف یا غیرکارآمد به قوه مقننه معرفی شوند، افراد قبلی داشتند فعالیت می‌کردند، افزود: در واقع هم اکنون نه سیاسی بودن فرد پیشنهادی مهم است و نه به معنای خاص متخصص بودن افراد لذا نیازمند وزیر اجرایی هستیم تا فرد سیاسی و آکادمیک.

وی ادامه داد: در واقع در شرایط کنونی کشور مسئله کارآمدی، انسجام و توان مدیریتی اهمیت دارد تا فرد بتواند از دانش افراد متخصص به خوبی استفاده کند.

دولت در معرفی وزراء پیشنهادی ملاحظات قوه مقننه را درنظر بگیرد
قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه نیازی به دریافت نظر مشورتی از قوه مقننه برای معرفی وزراء پیشنهادی نیست، زیرا رییس جمهور باید فرد را انتخاب کند، اما باید ملاحظه توان اقناع نمایندگان مجلس درنظر گرفته شود، افزود: در واقع باید بررسی شود که فرد پیشنهادی توان رای گیری از قوه مقننه را دارد، زیرا در غیر این صورت فقط وقت مجلس و وزارتخانه مذکور گرفته می‌شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم دچار اشتباه تاکتیکی شویم و به سراغ هم حزبی‌ها یا افرادی که فقط اسم دارند، اما توان مدیریتی ندارند برویم، کار اشتباهی انجام شده است.  
ارسال نظرات