خبرهای داغ:
کتاب «هزار و یک نکته از زندگی امام حسن مجتبی(ع)» به قلم محمدرضا رمزی اوحدی منتشر شد.  
کد خبر: ۹۰۶۹۶۹۳
|
۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، کتاب «هزار و یک نکته از زندگی امام حسن مجتبی(ع)» که به قلم محمدرضا رمزی اوحدی به نگارش درآمده از سوی انتشارات «جلوه کمال» به چاپ رسیده است.

 

این اثر در چهار فصل به نگارش درآمده که در فصل نخست با عنوان «امام حسن(ع) قبل از خلقت هستی» به خلقت اول، شجره طیبه اولین خادم اهل بیت(ع)، گرامی‌ترین مقرب و مقربین درگاه قرب الهی پرداخته است. در دومین فصل با عنوان «امام حسن(ع) و انبیا الهی»، حب اهل بیت(ع) کلید ورود به بهشت عنوان شده و رابطه توحید و ولایت، ملاقاتی استثنایی، ولایت اهل بیت(ع) در قوم بنی‌اسرائیل بررسی و ویژگی‌های آن حضرت با توصیفاتی چون نگین عرش، صاحب همه علوم، صاحب اسم اعظم و پرچمدار شفاعت تبیین شده است.

فصل سوم که «امام حسن(ع) در قرآن کریم» است، نویسنده به بررسی آیه ۶ سوره مباره «حمد»، آیه ۸ سوره «تغابن»، آیه ۸ «تحریم»، آیه ۱۷ «حاقه»، آیات ۱۶ و ۱۷ سوره «جن»، آیه ۸ سوره «انسان» و ... پرداخته است. در فصل چهارم نیز که به شهادت امام حسن(ع) ختم می‌شود، علت شهادت تبیین شده است. در این فصل همچنین با موضوعاتی مانند حبی سعادت‌ساز، نقش نگین عرش، برترین‌ها و اولین‌ها، زینت و زیبایی عرش، شهدای برتر، دو بازوی قدرتمند دین، پاکان برگزیده، عامل برپایی دنیا، چراغ هدایت، سادات هستی و دوازده راه‌یافته مواجه می‌شویم که خواندنی است.

در مقدمه این کتاب، نویسنده این اثر را به شهدای مدافع حرم که با منطق قرآنی به میدان رفتند، تقدیم کرده و نوشته است؛ ثواب این اثر را به دوست شهیدم حجت الاسلام والمسلمین صالح حسن‌زاده که در سال ۱۳۹۲ در نزدیکی شهر سامرا به لقاءالله پیوست و مفقودالاثر شد و رفیق شفیق، محسن حججی، شهید سرجدا که توسط اصحاب ابلیس، غریبانه به امام خود پیوست و پرچمدار فقه جعفری، آیت الله سیدمحمدباقر صدر که به دست وحشی‌ترین سفاک قرن، صدام به شهادت رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها