حضور۷۰۰ زائر از استان در پیاده روی اربعین

دبیر انقلاب جبهه فرهنگی استان در نشستاعزام ۷۰۰ زائر از استان در پیاده روی اربعین هماهنگی برپایی آیین معنوی پیاده روی اربعین گفت:امسال درآیین معنوی پیاده روی اربعین حدود ۷۰۰ نفر در سامانه آستان قدس رضوی به عنوان زائر و خادم یارثبت نام کردند که به کشور عراق اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۹۰۶۹۶۶۲
|
۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵
ستار هدایتخواه افزود: هر ساله به صورت متمرکز و با مشارکت خیران و آستان قدس رضوی در قالب کاروان فطرت بیش از ۶۰۰ نفر به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.
وی ادامه داد: علاوه بر ۶ موکب در شهرستان‌های بهمئی، باشت، و گچساران، ۷ موکب دیگر از کهگیلویه وبویراحمد نیز درکشورعراق به زائران این مراسم معنوی خدمات ارائه می‌دهند.
هدایتخواه اضافه کرد: ۲ کامیون حامل کالا‌ها و اقلام مورد نیاز موکب‌ها شب گذشته به کشور عراق اعزام شد و قرار است به زودی اقلام دیگری نیز به این موکب‌ها ارسال شود.
وی با بیان اینکه در هفته‌های گذشته ۳ پیاده روی نمادین اربعین از امامزاده عبدالله (ع)، به سمت امامزاده مختار (ع)، و امامزاده حسن (ع) برگزارشد گفت: پیاده روی نمادین اربعین فردا جمعه از ساعت ۷ صبح ازمیدان جهاد به همراه برنامه‌های فرهنگی و با سخنرانی آیت الله ملک حسینی نماینده، ولی فقیه در استان برگزار می‌شود.
مدیرکل صدا وسیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد هم با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین تداوم پیام عاشورا است و زمینه اعزام زائران با هدف زیارت، جهاد و انتقال پیام عدالت در مقابل جبهه ظلم و استکبار فراهم شده است گفت: گروه‌های خبری و مستندساز استان در مسیر پیاده‌روی و عراق مستقر هستند و از ابعاد مختلف این حماسه تصویر، فیلم و خبر تهیه می‌کنند.
افشارنیا افزود: صدا وسیما در زمینه ارائه خدمات و وسایل نقلیه به زائران آمادگی کامل دارد.
همچنین در این نشست اداره کل تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، سپاه و سازمان حج و زیارت برای هرچه باشکوه برگزار شدن آیین معنوی پیاده روی اربعین اعلام آمادگی کردند.
ارسال نظرات